رئیس شورای اسلامی استان تهران از دستور کار قرار گرفتن طرح توسعه حمل‌ونقل و اتصال متروی پایتخت به 46 شهر حوزه شهرستان‌های استان تهران خبر داد.

محمد محمودی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، ضمن اشاره به مشکلات شهرهای اقماری استان تهران در حوزه‌های ترافیک، حمل‌ونقل و ... گفت: پیرو جلسه‌ای که در این ارتباط برگزار شد، مقرر به تشکیل کمیته‌ای متشکل از دولت، کمیسیون عمران، مترو، استانداری و ... به منظور پیگیری طرح اتصال متروی تهران به 46 شهر حوزه شهرستان‌های تهران شد.
 
وی در ادامه افزود: طرح مذکور یکی از ضروریات اساسی استان تهران محسوب می‌شود زیرا بسیاری از شهرهای اطراف تهران، مناطق خوابگاهی به شمار می‌روند که هر روز صبح حجم انبوهی از مردم به سوی تهران گسیل و هنگام عصر بازمی‌گردند و به تبع در چنین شرایطی میزان تردد و عبور و مرور از شهرهای اقماری به پایتخت به صورت فزاینده‌ای افزایش می‌یابد که تسهیل این امر نیازمند به توسعه و تقویت هر چه بیشتر زیرساخت‌های حمل‌ونقل شهری و بین‌شهری است.
 
محمد محمودی در ادامه عنوان کرد: طرح مذکور در سه فاز دنبال می‌شود که فاز اول شامل پیگیری به منظور توسعه عملیات اجرایی، فاز دوم پیگیری بخش‌های مطالعاتی شده به منظور پیشبرد فرآیند اجرایی و فاز سوم نیز مشمول مناطقی است که بحث مطالعاتی و ارزیابی آن صورت نگرفته و امید آن داریم در شش ماهه اول سال93، با مشارکت دولت، مترو و شهرداری تهران، ‌مباحث مطالعاتی آن در دستور کار قرار گیرد.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: امید است با شکل‌گیری کمیسیون‌های تخصصی در مجموعه شورای اسلامی استان تهران، تقسیم کار بین اعضاء تعامل مطلوب با اعضای شورای اسلامی شهرستان‌ها و همیاری و همگرایی کلیه مسئولین زیربط، روند رشد و شکوفایی هرچه بیشتر، در کلیه شهرستان‌های استان تهران تسریع گردد.
 
انتهای‌پیام/

برچسب ها: اتصال ، شورا ، پایتخت ، مترو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار