جانشین شهردار در ستاد مدیریت بحران شهرداری منطقه 18، از برگزاری مانور زلزله و تخلیه امن در محلات این منطقه خبر داد.

حمیدرضا نورایی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، گفت: برگزاری مانور زلزله فرضی تخلیه امن اضطراری و اطفای حریق در سراهای محلاتمنطقه18 در دستور کار ستاد مدیریت بحران این منطقه قرار دارد.
 
این طرح به منظور ارزیابی آمادگی شهروندان در مواقع بحران و بروز حوادث، بلایا و سوانح طبیعی در دست اجرا است.
 
وی ادامه داد: در این طرح شهرداری نواحی 7 گانه، نهادهای برون‌سازمانی از جمله اورژانس، هلال احمر، ناجا، اداره‌های آب، برق، گاز و مخابرات، آتش‌نشانی و گروه‌های دوام مشارکت و همکاری دارند.
 
نورایی با اشاره به اقدامات اجرایی این طرح افزود: برگزاری مانور زلزله فرضی تخلیه امن و اضطراری ساکنان ساختمان‌ها، دستگیری سارق، اطفای حریق، مداوای مصدومان،‌ انتقال مصدومان بهنزدیک‌ترین مرکز درمانی از اقدامات اجرایی این طرح است.
 
وی خاطرنشان کرد: ارزیابی و بررسی سطح کمی و کیفی مانور فرضی زلزله و تخلیه امن اضطراری، بحث و تبادل نظر سازمان‌های خدمات‌رسان در پایان این مانور، برگزاری کارگاه آموزشی پناه‌گیری صحیح و تخلیه امن اضطراری در آموزشگاه ارشاد محله تولید دارو،‌ اجرای طرح مدیریت بحران در پردیس، سینمایی تماشا، آموزش چادرزنی در پایگاه مرکزی و امداد و نجات در سرای محله بهداشت برگزاری مانور در محله یافت‌آباد جنوبی از اقدامات دیگر ستاد مدیریت بحران منطقه 18 است.
 
انتهای‌پیام/
 

برچسب ها: مانور ، زلزله ، بحران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.