پلیس یمن اعلام کرد مقامات یمنی حمله به پالایشگاه نفت عدن در جنوب این کشور را خنثی و 27 مظنون القاعده را دستگیر کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ، پلیس یمن روز دوشنبه اعلام کرد مقامات یمنی حمله به پالایشگاه نفت عدن در جنوب این کشور را خنثی و 27 مظنون القاعده را دستگیر کردند.

حملات علیه نیروهای امنیتی و تأسیسات نفتی به ویژه خطوط لوله گاز و نفت در یمن به ویژه در جنوب این کشور رایج است. در این مناطق بی ثباتی حکمفرماست و القاعده به شدت نفوذ دارد. 

دستیارکمیسر پلیس عدن در پایگاه اینترنتی وزارت دفاع این کشور اعلام کرد : « نیروهای امنیتی یمن بامداد شنبه حمله تروریستی اعضای القاعده به پالایشگاه عدن را با شکست مواجه ساختند. »

وی اعلام کرد نیروهای پلیس با حمایت یگان های ارتش شش فرد مسلح را که با خودرو به سمت پالایشگاه می رفتند دستگیر و سپس افراد دیگری را نیز بازداشت کردند. 

 این کمیسر گفت : « در مجموع 27 تروریست دستگیر شده اند که برخی از آنها از رهبران شبکه القاعده هستند. »

این افسر پلیس از ارائه جزئیات بیشتر درباره ماهیت این حمله یا چگونگی شکست آن خودداری کرد. 

وی گفت : « در زمان مداخله نیروهای امنیتی، مقدمات انجام عملیات فراهم می شد. »

یمن از کشورهایی است که به مقدار کمی نفت تولید می کند. این کشور برای تأمین بودجه خود برصادرات نفت خام حساب می کند. این در حالی است که اقتصاد یمن به علت بحران‌های سیاسی و امنیتی سقوط کرده است. 

وزیر نفت این کشور در ماه دسامبر اعلام کرد حملات و عملیات خرابکارانه در بخش نفتی، خساراتی به بار آورده و برای جبران خسارت هایی که بین مارس 2011 و مارس 2013 بوجود آمده چهار میلیارد و 750 میلیون دلار هزینه لازم است. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار