جانشین فرمانده انتظامی کشور گفت: سربازهای ربوده شده سالم هستند و گروهک تروریستی به زودی به سزای عملش می‌رسد.

به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران، رادان در حاشیه نشست تخصصی مبارزه با سرقت در جمع خبرنگاران گفت: در پایان سال 92 هستیم و در آستانه سال 93 برای مأموریت‌های پلیس کار ویژه‌ای تعریف شده امیدواریم سال 93 برای نیروی انتظامی سالی باشد که بتواند در بخش مقابله با سرقت اقدام ویژه‌تری انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه 13استان بیشترین آمار سرقت را به خود اختصاص داده‌اند افزود: تقریباً 76درصد وقوعات سرقت مربوط به 13استان کشور است.

جانشینی فرمانده انتظامی کشور با اشاره باه تدابیر پلیس در ایام نوروز افزود: تمام استان‌ها باید در مدت باقی مانده به سال باید اقدامات موثری انجام شود تا عرصه رابر سارقین تنگ کنند و احساس امنیت مردم را در خریدهای نوروزی بالا ببرند.

سردار رادان در خصوص برخورد با خاطیان چهارشنبه سوری گفت: نگاه پلیس به چهارشنبه آخر سال نگاه اجتماعی است نه امنیتی، اما به واسطه اینکه حقوق مردم مطرح است برای پلیس مهم است.

وی ادامه داد: تأکید داریم که مردم این مراسم را در کوچه‌های خود برگزار کنند و در میادین و معابر سدمعبر ایجاد نکنند همچنین بزرگترها در کنار کوچکترها باشند تا آخرین چهارشنبه خوبی در سال 92 داشته باشند.

جانشین فرمانده انتظامی کشور اذعان داشت: با دادستان محترم هماهنگ کرده‌ایم تا کسانی که حقوق شهروندان را رعایت نکنند و میادین را ببندند خود و خودروشان توسط پلیس متوقف شده و تا پایان تعطیلات نوروز میهمان ما خواهند بود.

**افزایش سرقت‌های خرد در سال 92

سردار رادان با اشاره به اینکه در سال جاری شاهد افزایش سرقت‌های خرد بودیم گفت: افزایش این سرقت‌ها دلایل متفاوتی دارد از جمله مسائل اقتصادی و همچنین هزینه‌های جرم که باید نگاه جدیدی به آنها شود، اما تلاش داریم تا پایان سال این روند کاهش پیدا کند.

جانشین فرمانده انتظامی کشور با اشاره به همکاری مردم در کاهش میزان سرقت تأکید کرد و افزود: خیلی اوقات کم‌توجهی و کم‌دقتی مال‌باخته اثر اصلی در وقوع سرقت دارد.

سردار رادان با اشاره به طرح‌های پلیس در ایام نوروز گفت: هرسال در این ایام پلیس در آماده باش قرار دارد تا مردم بتوانند سفرهای خوبی را هم در حوزه راهنمایی رانندگی وهم در حوزه انتظامی داشته باشند.همچنین تلاش داریم موضوع امنیت محله محور را در نوروز اجرا کنیم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ما در خصوص امنیت تفرجگاه‌ها گفت: همواره در محل‌هایی که مردم برای استراحت خود انتخاب می‌کنند حتماً حضور پلیس را در کنار خود احساس خواهند کرد.

سردار رادان در پایان در خصوص پیگیری وضعیت 5سرباز ربوده شده خاطرنشان کرد: هر5نفر سالم هستند و تیمی با مسئولیت وزارت کشور و وزارت امورخارجه به پاکستان اعزام شده‌اند تا با دولت پاکستان مذاکره کنند و گروهک تروریستی به زودی به سزای عملش می‌رسد.

امیدواریم بتوانیم سالم آنها را تحویل بگیریم اما گروهک تروریستی بداند که سزای عملش را در آینده‌ای نزدیک خواهد دید.

انتهای‌پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار