با توجه به برگزاری هشت دوره از جشنواره ملی آش ایرانی به میزبانی استان زنجان نهمین دوره این جشنواره در اردیبهشت ماه سال آینده برپا خواهد شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛ مدیرکل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان زنجان با اعلام این خبر گفت: با توجه به برگزاری هشت دوره از جشنواره ملی آش ایرانی به میزبانی استان زنجان نهمین دوره این جشنواره در اردیبهشت ماه سال آینده برپا خواهد شد.

رحمتی افزود : جشنواره ملي آش ايراني با شعار غذاي ايراني خوراك جهاني از سال 1384 در بخشهاي مختلف از جمله پخت انواع غذاهاي محلي بوي‍ژه آشهاي محلي استانها، نمايشگاه جاذبه هاي گردشگري، صنايع دستي و سوغات محلي در استان زنجان برگزار مي شود.

وی ادامه داد : دوره اول و دوم این جشنواره در فصل بهار و اردیبهشت ماه سالهای 84 و 85 در مجموعه تفریحی گاوازنگ برگزار شد چون بهترین فصل رویش و استفاده ازانبوه سبزیهای کوهی بود، اما بعد از آن، جشنواره در فصلهای مختلفی از سال و محلهای پراکنده (محل نمایشگاههای بین المللی کاسپین- شهر بازی- ایل داغی) برگزار شد که عدم ثبات در برگزاری در کیفیت و کمیت این جشنواره تاثیر نا مطلوب گذاشت.

رحمتی با تاکید براینکه نهمین جشنواره ملی آش ایرانی در فصل بهار 93 برگزار خواهد شد تصریح کرد: برآنیم با برگزاری هرچه بهتر، شکوه دوباره این جشنواره بی نظیر ملی را برگردانیم.

مدیرکل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان زنجان خاطر نشان کرد: این جشنواره با هشت دوره برگزاری یکی از طولانی ترین جشنواره هایی است که در حوزه گردشگری به اجرا درآمده است./

 
برچسب ها: جشنواره ، آش ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.