زوجي جوان که به بهانه خريد پستي محصولات اينترنتي اقدام به کلاهبرداري در شهرهاي مختلف مي‌کردند، از سوی کارآگاهان پليس استان مرکزي دستگير و روانه زندان شدند.

به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران، اوايل هفته گذشته پرونده‌اي با موضوع کلاهبرداري از دادسراي عمومي و انقلاب شهرستان اراك به پليس آگاهي استان مرکزي ارجاع شد.

در مراحل نخست تحقيقات ،شاکي با حضور در پليس آگاهي به ماموران گفت: روز گذشته شخصي طي تماس تلفني با مغازه موبايل فروشيم اعلام کرد که از طريق تبليغات اينترنتي با مغازه من آشنا شده و قصد خريد دو دستگاه تلفن همراه گران ‌قيمت را داشته و خواستار پرداخت وجه و ارسال آن از طريق پيک پستي به نشاني اعلامي شد. 

وی ادامه داد: بعد از دريافت درخواست مشتري، با توجه به نزديكي محل ، خود با يک دستگاه موتورسيکلت به مجتمع‌ مسکوني اعلام شده مراجعه کردم و بعد از تماس با خريدار، زوجي جوان به در مجتمع مراجعه و گوشي‌هاي موبايل را تحويل گرفته و براي آوردن وجه آن به آپارتمان برگشته و ديگر از آن‌ها خبري نشد.

بنابراين گزارش بعد از اظهارات مالباخته بلافاصله تيمي مجرب از کارآگاهان پليس تحقيقات خود را براي بررسي موضوع شروع کردند. 

بعد از يک هفته اقدامات فني و تحقيقات گسترده پليسي، کارآگاهان توانستند فرد مورد نظر را شناسايي و در حالي‌که قصد خروج از شهرستان اراک را داشت، به همراه همسرش دستگير و به پلیس اگاهی انتقال دهند. 

در ابتداي تحقيقات زوج دستگير شده به جرم خود اعتراف نکرده که بعد از مواجهه حضوري با شاکي و ارائه مستندات قانوني با اعتراف به جرم ارتکابي به 9 فقره کلاهبرداري به همين روش از شهرونداني در شهرهاي تهران، کرج و اراک اعتراف كردند.

در بازجويي‌هاي صورت گرفته از اين زوج كلاهبردار مشخص شد که در تمامي کلاهبرداري‌ها، آن ها بعد از شناسايي سوژه مورد نظر خود با ارائه نشاني‌هاي جعلي و بعد از دريافت بسته خود بدون پرداخت وجه از محل متواري مي‌شدند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار