معاون ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان گفت: میزبانی ایران در رالی پاریس-دبی فرصتی عالی است و می‌توان از نماد یوزپلنگ ایرانی هم در این رقابت بهره برد.

به گزارش گروه ورزشي باشگاه خبرنگاران، معاون ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه 5 شهر از 16 شهر جهان می تواند سهم مسابقات رالی ایران باشد، گفت: میزبانی ایران در رالی پاریس-دبی فرصتی عالی است و می‌توان با توجه به صعود تیم ملی فوتبال به جام‌جهانی از نماد یوزپلنگ ایرانی هم در این رقابت بهره برد.

سید نصرالله سجادی، نشست هم‌اندیشی مسئولان فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی با گروهی از نمایندگان شرکت‌های خودروسازی و قطعه‌سازی کشور، شب گذشته در هتل المپیک تهران با حضور نصراله سجادی معاون وزیر ورزش و آقای رغبتی سرپرست فدراسیون برگزار شد.

نصرالله سجادی در این نشست اظهار داشت: باید در این مدت از زحمات مسئولان فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی تشکر کنم. میزبانی ایران در رالی پاریس - دبی فرصت عالی برای کشورمان خواهد بود.ما بیشتر در مسابقات بین‌المللی میهمان می‌شویم تا اینکه میزبان باشیم و گاهی اوقات لازم است که این جاده یک‌طرفه باشد. این میزبانی و فرصت‌های این‌چنینی که نصیب ایران می‌شود، خیلی خوب است.

وی عنوان کرد: به طور مثال شاید میزبانی ما در مسابقات بسکتبال غرب آسیا آن‌چنان در سطح کشور برد خبری نداشته باشد اما میزبانی در مسابقاتی مانند رالی و دوچرخه‌سواری با توجه به اینکه ورزشکاران از شهرهای مختلف عبور می‌کنند باعث می‌شود اکثر مردم شهرها در جریان رقابت قرار بگیرند و طبیعتاً برد خبری بیشتری خواهد داشت و ارزش فراوانی دارد. مردم ما خیلی ورزشی هستند و حداقل در تماشا کردن رویدادهای ورزشی خیلی علاقمند هستند و این را در عمل نشان دادند.
 


 
وی ادامه داد: با توجه به توضیحاتی که درباره این رالی داده شد، 16 شهر میزبان این رالی هستند که 5 شهر از این 16 شهر سهم ایران است که از شمالی‌ترین تا جنوبی‌ترین منطقه ایران را شامل می‌شود و شرکت‌کنندگان می‌توانند چهار فصل را در ایران ببینند.
 
معاون وزیر ورزش و جوانان  افزود: خوشبختانه انتخاب شهرهای محل عبور این رالی با هوشمندی انجام شده و همه آن‌ها تاریخی هستند و این می‌تواند تبلیغ خوبی هم برای کشورمان باشد. وجود نمایشگاه‌های خودرو در طول مسیر رقابت هم می‌تواند مفید باشد و می‌توان از پتانسیل شرکت‌های خودروسازی داخلی در مکان‌های تاریخی که ثبت یونسکو هستند هم به خوبی بهره ببریم.
 
سجادی افزود: باید از پتانسیل سازمان‌هایی نظیر گردشگری، محیط زیست و ... هم در برگزاری این رالی استفاده کنیم و طبیعتاً این اقدام بزرگی برای ورزش اتومبیلرانی خواهد بود. من در این باره شخصاً با خانم ابتکار هم صحبت خواهم کرد.

وی یادآور شد: تبلیغ وسیع این رقابت با استفاده از رادیو و تلویزیون از طریق بیلبوردها می‌تواند بسیار موثر باشد. من هم سعی می‌کنم در مسیرهای مختلف این رالی حضور داشته باشم و این کارهای ارزشمند باید مورد تشویق قرار گرفته شد.
 
سجادی در ادامه گفت: برگزاری این رالی برای ورزش‌های دیگر هم فرصت خوبی است و بد نیست تا با فدراسیون فوتبال هم هماهنگی‌هایی با توجه به صعود تیم ملی فوتبال به جام‌جهانی صورت گیرد و استفاده از نماد و طرح یوزپلنگ هم مورد توجه قرار بگیرد.
 
معاون وزیر ورزش خاطرنشان کرد: باید شرایطی را به خوبی فراهم کنیم تا فرهنگ کشور عزیز و کهن ما در سراسر جهان بیشتر شناخته شود.
 
انتهاي پيام/
برچسب ها: سجادی ، یوزژلنگ ، پاریس ، رالی ، دبی ، نماد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار