فرمانده نیروی انتظامی ناجا گفت: پیگیری‌ها درخصوص 5 مرزبان ربوده شده ادامه دارد و کشور پاکستان در این زمینه مسئول است و باید پاسخگو باشد.

به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران، سردار اسماعیل احمدی مقدم در همایش ملی خدمت سربازی در جمع خبرنگاران در خصوص آخرین اقدامات انجام شده جهت آزادسازی 5 مرزبان ربوده شده اظهار داشت: پیگیری ها در خصوص 4 سرباز و یک درجه دار ربوده شده در مرز سیستان و بلوچستان ادامه دارد که در همین راستا وزارت خارجه، وزارت کشور و دستگاه‌های دیپلماسی مسئول جلساتی را در این خصوص پیش بینی کرده‌اند.
 
فرمانده نیروی انتظامی ناجا ادامه داد: امروز وزیر کشور جلسه‌ای با دستگاه های مسئول در این خصوص برگزار کرد و بدون شک کشور پاکستان در این زمینه مسئول است و باید پاسخگو باشد.
 
وی افزود: در گذشته اقدامات خوبی از سوی کشور پاکستان در خصوص دستگیری گروهک‌ها شاهد بوده‌ایم.
 
سردار احمدی مقدم در ادامه در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه در جریان کشته شدن 14 مرزبان در سال‌های گذشته انتقادی به نیروی انتظامی شد که نیروهای آموزش ندیده به مرزها فرستاده می‌شوند گفت: سربازانی که به مرزها فرستاده می‌شوند از ابتدای تشکیل مرزبانی در دو مرکز آموزش ویژه مرزبانان در بیرجند و کرمانشاه آموزش می‌بینند.
 
وی ادامه داد: انتقاد وارد شده در خصوص آموزش ندیدن سربازها غلط است اما ایراد وارده در مدت زمان کم آموزش و نقص در آموزش های عملیاتی به مرزبانان وجود دارد.
 
فرمانده نیروی انتظامی ناجا در پاسخ به سوال یکی دیگر از خبرنگاران مبنی بر اینکه عدم پرداخت بودجه در مرزهای سیستان و بلوچستان می‌تواند یکی از عامل های تاثیرگذار باشد گفت: اگر بخواهیم اینگونه بررسی کنیم در زمان افزایش تورم سرقت‌ها افزایش پیدا می کنند و ما نمی‌توانیم مسئولیت نیروی انتظامی را به سایر دستگاه ها بیاندازیم و نباید تلاش کنیم سایر دستگاه ها را متهم کنیم و نیروی انتظامی در این زمینه مسئول خواهد بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار