مدير كل ميراث فرهنگی،صنايع دستي وگردشگري استان كرمان گفت : این انجمن ها با معرفي و شناساندن آثار تاريخي و مناطق گردشگري و حتي صنايع دستي هر منطقه ، مي توانند در جذب سرمايه گذاران به استان كرمان موثر باشند .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان ، علی مهاجري در جلسه هم انديشي با انجمن هاي دوستدار ميراث فرهنگي افزود : توجه به تشکل های مردم نهاد و توسعه اين تشكل ها در سه حوزه ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري موجب پيشبرد برنامه هاي اين اداره كل مي شود.

وي تصریح کرد : اداره كل ميراث فرهنگي بیشتر از گذشته از تشكل هاي مردم نهاد حمايت و برای تقويت آنها برنامه ریزی خواهد کرد .

مهاجري به ارائه اطلاعات و راهكارها از سوي تشكل ها اشاره و خاطرنشان کرد : این اداره كل با بررسی اين ظرفیت ها سعي در ايجاد همکاری دوجانبه و ارتقاء جايگاه اين انجمنهاي دوستدار میراث دارد.

وی به حضور خود جوش مردم در حفاظت از آثار تاريخي اشاره وتصريح كرد: مردم به عنوان اصلي ترين سرمايه هاي اجتماعي مي توانند در توسعه و رونق گردشگري استان و جذب گردشگران موثر واقع شوند.

مهاجري راه برون رفت از مشكلات گردشگري را حضور مردم در برنامه هاي مرتبط با ميراث دانست و گفت: افزايش تشكل هاي مردمي ، از برنامه هاي سازمان ميراث فرهنگي است.

در پايان این جلسه مقرر شد يكي از بناهاي تاريخي شهر كرمان به عنوان محلي براي برگزاري جلسات تشكل هاي مردم نهاد اختصاص يابد.

برچسب ها: سرمایه ، میراث ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.