هواپيمايي اتيوپي از ربوده شدن يکی از هواپيماهای خود و تغيير مسير آن به سمت فرودگاه ژنو خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از راشاتودی ،‌ هواپیمای خطوط هوایی اتیوپی پس از ربوده شدن به سمت ژنو هدایت شد و در فرودگاه این شهر به زمین نشست . 

بر اساس اعلام پایگاه اینترنتی " ایرلاین ریپورتر" که یک پایگاه خبری درباره صنعت هواپیمایی است، هواپیماربایان هواپیمای بوئینگ 300-767  راکه از آدیس آبابا به مقصد میلان در پرواز بود، مجبور به تغییر مسیر به سمت فرودگاه بین المللی ژنو کردند. 

در همین حال خطوط  هوایی اتیوپی از سلامت کامل تمامی مسافران این پرواز خبر داده است . 

گزارش‌ها حکایت از بازداشت رباینده هواپیمای اتیوپیایی دارد . 

سخنگوی فرودگاه ژنو بطور رسمی امروز دوشنبه اعلام کرد که تلاشهایی برای ربودن و گروگان گرفتن افراد و مسافران پرواز هواپیمای خطوط هوایی اتیوپی که از ادیس بابا به سمت روم در حرکت بود انجام شده بود. وی گفت پلیس در حال حاضر در محل حضور دارد  . 

 مسئولان فرودگاه و مقامات شرکت هواپیمایی « اتیوپی ایرلاینز» گزارش ها را درباره فرود این هواپیما در ژنو تایید کرده اند. 

بر اساس گزارش های قبلی، این هواپیما هنگام پرواز بر فراز سودان پیام هشداردهنده ای درباره ربوده شدن توسط هواپیماربایان ارسال کرد.

پلیس فرودگاه بین‌المللی ژنو اعلام کرد که رباینده هواپیما همان دستیار خلبان بوده است و وی خود را تسلیم مقامات کرده است و درخواست پناهندگی سیاسی در سوئیس نموده است.

وی گفت : رباینده ، کمی بعد از فرود هواپیما از پنجره خلبان با طناب خارج شد.

پلیس سوئیس اعلام کرده است که رباینده هواپیمای خطوط اتیوپی مسلح نبوده و مسافران با هیچ خطری مواجه نشدند.

مقامات فرودگاه ژنو امروز در پیامی کوتاه اعلام کردند که فرودگاه بطور موقت در حین فرود هواپیما در فرودگاه در ساعت 6 صبح به وقت محلی بسته شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار