رئیس مجلس شورای اسلامی روز گذشته در دیدار با همتای سودانی خود گفت:اجلاس تهران فرصتی برای رایزنی درباره مسائل و مشکلات جهان اسلام است.

به گزارش حوزه پارلمانی باشگاه خبرنگاران، "علی لاریجانی" رئیس مجلس شورای اسلامی لاریجانی در دیدار با رئیس مجلس سودان، گفت: اجلاس جاری تهران فرصتی مناسب برای طرح و بررسی مسائل و مشکلات مبتلا به جهان اسلام و رایزنی در خصوص راه‌های همگرایی و تقویت وحدت میان کشورهای اسلامی است.  
 
وی در ادامه ابراز امیدواری کرد، سفر رئیس مجلس سودان موجب گسترش هرچه بیشتر روابط جمهوری اسلامی ایران و سودان در زمینه‌های مورد علاقه طرفین شود.  
 
لاریجانی در ادامه به اشاره به مشکلاتی که گروه‌های افراطی و تکفیری در جهان اسلام به وجود آورده‌اند گفت: افراطی‌گری‌های گروه‌های تکفیری موجب خدشه‌دار شدن چهره واقعی اسلام شده و حمایت صهیونیسم جهانی زمینه فعالیت و عملیات آنها را فراهم کرده است.  
 
رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: مبارزه با این افراطی‌گری‌ها رایزنی رهبران سیاسی تأکید بر مشترکات کشورهای اسلامی و وحدت رهبران دینی را می‌طلبد.  
 
رئیس مجلس سودان نیز در ابتدای این دیدار ضمن تبریک سالروز پیروزی انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی ایران موجب تحولی شگرف در جهان اسلام شد و اثری فرخنده در روحیه مردم مسلمان و مستضعفان جهان گزارد.   
 
فاتح عزالدین منصور در ادامه به اشاره به اهتمام و توجه جدی جمهوری اسلامی ایران به رفع مشکلات جهان اسلام گفت: انتظار می‌رود اجلاس حاظر نقش قابل توجهی در تقویت وحدت میان کشورهای اسلامی و حل مشکلان آنها داشته باشد.  
 
رئیس مجلس سودان در پایان گفت: سودان از ارتقاء روابط تجاری و اقتصادی خود با جمهوری اسلامی ایران استقبال می‌کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار