آزمون ورودی دانشگاه در شهر هرات در غرب افغانستان به دلیل درز کردن پرسشنامه‌ها، لغو و ۴۳ تن به دلیل داشتن نسخه‌هایی از این پرسشنامه بازداشت شده‌اند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، به نقل از بی بی سی ؛ آزمون ورودی دانشگاه در شهر هرات در غرب افغانستان به دلیل درز کردن پرسشنامه‌ها، لغو و ۴۳ تن به دلیل داشتن نسخه‌هایی از این پرسشنامه بازداشت شده‌اند.
قرار بود این آزمون امروز (یکشنبه، ۲۷بهمن) با شرکت ۱۷۴۵۵ متقاضی برگزار شود، اما به دلیل درز کردن پرسشنامه‌ها، لغو شد.
عبدالمنان حقیار، معاون هیات وزارت تحصیلات عالی گفت که در پی تحقیق ماموران امنیتی، مشخص شد که دانش آموزان یک مدرسه خصوصی پرسشنامه‌های کنکور را در اختیار دارند.
او افزود که یکی از مسئولان و ۴۲ دانش‌آموز این مدرسه از سوی اداره امنیت ملی بازداشت شده‌اند و تحقیقات در مورد این‌که عامل درز کردن این پرسشنامه‌ها چه فرد یا افرادی هستند، ادامه دارد.
این مقام وزارت تحصیلات عالی افزود در جلسه‌ای که با حضور بری صدیقی معاون وزیر تحصیلات عالی در هرات برگزار شد، تصمیم گرفته شد که آزمون کنکور تا دستور بعدي معطل شود.
وزارت تحصیلات عالی با انتشار اطلاعیه‌ای، گفته که با عاملان درز کردن پرسشنامه‌ها "برخورد جدی" می‌کند و آزمون کنکور در هرات پس از تهیه پرسش‌های جدید برگزار می‌شود.
همزمان با اعلام این خبر، شماری از متقاضیان ورود به دانشگاه در هرات از مقام‌های وزارت تحصیلات عالی در تجمعی به‌ شدت انتقاد کردند.
آزمون ورودی دانشگاه‌ها امسال با انتقادهای زیادی همراه بوده است. در یک مورد این آزمون در ولایت لوگر به رسوایی کشیده شد و مسئولان اخذ کنکور مجبور شدند تمام برگه‌های آزمون را به  جوی آب بیندازند.
 
متقاضیان کنکور در لوگر سوالات را به صورت دسته جمعی حل کردند.
لطف‌الله صافی، رئیس کمیته کنکور روز هفتم دی تصاویری را به خبرنگاران نشان داد که داوطلبان کنکور ولایت لوگر سوالات کنکور را به صورت دسته‌جمعی حل می‌کنند.

انتهاي پيام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار