مراسم اختتامیه نخستین جشنواره پژوهش ها و اطلاعات کاربردی محله "پژواک" با معرفی آثار و پژوهش های برتر محلات توسط اداره مطالعات حوزه معاونت امور اجتماعی و فرهنگی برگزار شد.

  به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در این جشنواره که با حضور  علی اصغر محکی مدیرکل مطالعات اجتماعی و فرهنگی شهرداری، عباس ندرلو قائم مقام منطقه، معاونان و مدیران، شورایاری ها، مدیران محلات و جمعی از پژوهش گران در سالن همایش های ساختمان ستادی منطقه برگزار شد، دکتر علی اصغر محکی مدیر کل مطالعات اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در سخنانی با تقدیر و تشکر از تدبیر و همت شهردار و دست اندرکاران در اجرای پروژه های مختلف، منطقه 10 را یکی از مناطق پیشگام در عرصه اجرای مطالعات و پژوهش های محلی برشمرد و با اشاره به اهمیت نقش پژوهش در شناخت مسائل و رویداد های تاریخی و مسائل اجتماعی گفت: مجموعه تغییرات در طول تاریخ، اهمیت پژوهش در زمینه های مختلف را بیشتر نمایان می کند.
 
 وی بحران هویت، معرفت و اخلاق را از مهمترین معضلات کنونی جامعه برشمرد و راهکار غلبه بر آن را تقویت احساس تعلق محلی، شناسایی سرمایه های محلی، تقویت پژوهش های محلی و ... عنوان کرد و افزود: با تغییر رویکرد شهرداری تهران از سازمان خدماتی به نهاد اجتماعی، پژوهش های محلی در شهرداری تهران پایه گذاری شد که دستاورد آن تربیت نسل فرهیخته پژوهشگران محلات است.

 وی اجرای طرح بزرگ رصد کیفیت زندگی اجتماعی در سطح محلات شهر تهران و برگزاری آیین نهایی جشنواره پژواک را از برنامه های آتی اداره مطالعات شهرداری برشمرد.
 
گفتنی است در پایان این مراسم آثار برگزیده پژوهشی این جشنواره در محورهای مقالات پژوهشی، آثار پژوهشی محله ای، گزارش هم اندیشی محله ای، ایده های پژوهشی محله ای، ترسیم سیمای اجتماعی و فرهنگی منطقه، توسعه مطالعات و پژوهش های محله معرفی و از پژوهشگران برتر محلات  تقدیر به عمل آمد.

انتهاي پيام/

برچسب ها: آثار ، پژواک ، منطقه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار