56 درصد سطح استان را منابع طیبعی تشکیل می دهد که تنها 4 درصد جنگل و مابقی جزء مراتع استان است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با بیان اینکه منابع طبیعی جزء حوزه هایی است که نیازمند فرهنگ سازی است، گفت: امروزه یکی از چالشی ترین بحث ها در دنیا ،حفظ منابع طبیعی است که این موضوع در کشورمان باید مورد توجه ویژه ای قرار گیرد.

اسکندری افزود: با مشاهده خشک شدن رودها و دریاچه ها و افت شدید سطح آب های زیرزمینی در رسیدن به مرز بحران احساس خطر جدی می شود که حکایت از بی تفاوتی انسان به طبیعت است.

وی ادامه داد : در سال های اخیر به خاطر شرایط جوی بروز خشکسالی ها و حتی بارندگی ها حالت طبیعی و گذشته را نداشته که زنجیره ی طبیعی اکوسیستم را با زیاده خواهی ها به هم زده ایم .

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با اعلام اینکه 56 درصد سطح استان را منابع طیبعی تشکیل می دهد که تنها 4 درصد جنگل و مابقی جزء مراتع استان است، افزود: تخریب منابع طبیعی از بزرگترین چالش های موجود است که شخم بی رویه اراضی ،تبدیل زمینهای ملی به زراعی و دامپروی ، آتش سوزی ها ، اجرای برخی پروژه های مختلف که خسارت به منابع طبیعی وارد می شود.

اسکندری با اشاره به پایین بودن قابل توجه سرانه فضای سبز در زنجان خاطر نشان کرد : پروژه ای در جنوب زنجان با مساحت 500 هکتار جهت استفاده عموم مردم و برای جلوگیری از سوء استفاده برخی اقشار در حال اجراست که 140 هکتار آن عملی شده است .



برچسب ها: سطح ، منابع ، طبیعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.