حکم دادگاه فلوریدا آمریکا درباره قاتل یک نوجوان سیاه پوست، خشم و اعتراض مردم را برانگیخت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از سی اِن اِن، هیأت منصفه دادگاه فلوریدا، حکم جنجالی خود را برای "مایکل دان"، مردی که به سمت خودروی حامل نوجوانان سیاه پوست تیراندازی و یکی از آنها را به قتل رسانده بود، صادر کرد.

" مایکل" پیش از تیراندازی، با نوجوانان درباره بلند بودن صدای موسیقی ضبط آنها بحث کرده بود. در این حادثه، یک نوجوان سیاه پوست به نام "جردن دیویس" جانش را از دست داد. "مایکل دان" به علت سه فقره تلاش برای قتل از نوع درجه دو، مجرم شناخته شد، اما رایزنی اعضای هیأت منصفه بر سر مهمترین اتهام "مایکل دان" یعنی قتل از نوع درجه یک به نتیجه نرسید.

دادستانان اعلام کردند محاکمه جدیدی را برای این اتهام مایکل دان درخواست خواهند کرد. 
حکم صادر شده با اعتراض‌های مردمی بیرون ساختمان دادگاه روبرو شد. پرونده "مایکل دان" برای معترضان، شباهت بسیاری به محاکمه "جرج زیمِرمن" دارد که از اتهام قتل نوجوان سیاه پوستی به نام "تریوان مارتین" تبرئه شده بود. 

خبرنگار سی ان ان درباره نحوه وقوع حادثه گزارش داد ساعت هشت شب روز بیست و سوم نوامبر بود. "مایکل دان" و نامزد او، سوار بر خودرو، اطراف یک پمپ بنزین در "جکسونویل" توقف کردند. آنها سپس خودرویشان را نزدیک یک خودروی قرمز شاسی بلند پارک کردند که چهار نوجوان سیاه پوست داخل آن بودند. 

 یکی از شاهدان که هنگام حادثه داخل مغازه سوپرمارکت بوده است، گفت:  صدای شلیک چند گلوله را شنیدم و متهم گفت من از این موسیقی بیزارم. "مایکل دان "نیز به بازپرسان پرونده گفته بود که به علت صدای بلند موسیقی با نوجوانان مشاجره کرده است. "مایکل دان" افزود تهدید شدم و اسلحه‌ای را در دست نوجوانان دیدم. به همین علت، اسلحه خودم را از داشبورد خودرو بیرون آوردم. بنا به اعلام پلیس نیز مایکل دان، نه گلوله شلیک کرده است که خود متهم این اقدام را دفاع شخصی می‌داند. "جردن دیویس"، نوجوان هفده ساله سیاه پوست نیز در این حادثه کشته شد. 

مایکل دان هنگام ادای شهادت در دادگاه گفت دیویس را روی صندلی عقب خودرو با اسلحه دیده است. متهم افزود این نوجوان، دستش را به سمت اسلحه دراز کرد و بعد چیزی را برداشت و به در خودرو کوبید. پلیس اعلام کرد هرگز اسلحه ای را داخل خودروی قرمز رنگ نوجوانان پیدا نکرده است. 

مایکل دان و نامزد او نیز بدون آنکه با پلیس تماس بگیرند، از محل متواری شدند. آنها سپس اتاقی را در یک هتل رزرو کردند، پیتزا سفارش دادند و سگ خانوادگی خود را برای گردش بیرون بردند.
 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار