فیلم مستند "تنبور" به تهیه‌کنندگی و کارگردانی "سیاوش ابراهیم‌زاده" براساس تحقیق و پژوهش "فرید الهامی" درباره ساختار، مقام‌ها و ریشه ساز تنبور کلید خورد.

به گزارش گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران؛فیلم مستند "تنبور" به تهیه‌کنندگی و کارگردانی "سیاوش ابراهیم‌زاده" براساس تحقیق و پژوهش "فرید الهامی" درباره ساختار، مقام‌ها و ریشه ساز تنبور کلید خورد.

این فیلم مستند درباره ساختار، مقام‌ها و ریشه ساز تنبور و نقش آن در موسیقی مقامی ایران است و قرار است اساتید موسیقی ایران از جمله خواننده ها و برخی از آهنگسازان و همچنین تنبورنوازان و سازندگان این ساز درباره آن صحبت کنند.
 
تصویربرداری این فیلم مستند که به تازگی توسط علی خدایی، محسن قنداق‌ساز و داریوش ابراهیم‌زاده آغاز شده است در پنج استان کرمانشاه، کردستان، آذربایجان شرقی، لرستان و تهران به انجام خواهد رسید.
 
پیش‌تولید مستند بلند «تنبور» به پایان رسیده و تصویربرداری این فیلم در تهران آغاز شده است.
 
سیاوس ابراهیم زاده کارگردانی و تصویربرداری مجموعه مستندهایی چون «میان جنگ و زندگی»، «leaving afghan»، «روی موج عراق»، «ساحل عاج» و یک اپیزود از مستند بلند «نغمه های محمدی» و... را در کارنامه کاری خود دارد.  
 
همچنین فرید الهامی که تحقیق و پژوهش این فیلم مستند را به عهده دارد، پیش از این آهنگسازی و سرپرستی گروه موسیقی فردوسی را به عهده داشته است.

انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.