عضو شوراي مرکزي کميته امداد کشور گفت: براي مبارزه با فقر و محروميت، تمام ارگان هاي نظام بايد دست در دست هم دهند.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران حميدرضا ترقي در جمع مسئولان و پرسنل کميته امداد استان کرمان ضمن تبريک سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي افزود: موضوع جنگ با فقر و محروميت موضوعي نيست که تنها نهاد کميته امداد از عهده آن برآيد، بلکه بايد تمام ارگان و نهادهاي نظام دست در دست هم دهند تا فقر و محروميت در جامعه از بين رود.

وي با اشاره به جبهه هاي جنگ سخت و نرمي كه پس از انقلاب گسترده شده، گفت: چهار جبهه جنگ پس از پيروزي بروي ما گشوده شد؛ جنگ با دشمنان بيروني، جنگ با ضد انقلاب داخلي، جنگ با فقر و جنگ با تهاجم فرهنگي دشمن، كه دو جنگ آن نظامي و سخت بود و دو جنگ ديگر نرم و غيرنظامي است و كميته امداد علاوه بر حضور در جبهه جنگ با فقر در ديگر جبهه ها نيز حضور جدي داشته است.

ترقي تصريح کرد: کشور ايران در جنگ سخت با توكل به پروردگار و با مديريت امام راحل، دست اندرکاران انقلاب و همت مردم توانست به پيروزي برسد و با سربلندي از اين جنگ سخت عبور کند، اما در جبهه جنگ نرم بايد همچنان تلاش کرد.

عضو شوراي مركزي كميته امداد با بيان اينكه دستاوردهاي انقلاب اسلامي تاکنون در جنگ با فقر و تهاجم فرهنگي بسيار ارزشمند بوده است، افزود: علي رغم اينكه توانستيم جمع كثيري از مردم را از فقر نجات داده و فقر مطلق را از بين ببريم و خاكريزهايي در برابر تهاجم فرهنگي ايجاد كنيم اما براي دستيابي به اهداف بلندمرتبه انقلاب اسلامي در اين دو جبهه تلاش بيشتري نياز است.

ترقي اظهارداشت: آن چه از ديدگاه امام(ره) دريافتيم اين است که ايشان براي مبارزه با فقر و محروميت در کشور ضمن تاسيس نهاد کميته امداد با جهت گيري هايي که به دولت ومسئولان دادند، تاكيد كردند كه در مبارزه با فقر ومحروميت در جامعه، تمام ارگان هاي نظام بايد همكاري و هماهنگي داشته باشند.

وي افزود: وقتي امام راحل در سخنان خود مي فرمايند: کشور را بايد کساني اداره کنند که درد فقر و محروميت را چشيده باشند، يا مسئولين را موظف به حشر و نشر با فقرا مي كنند يا يك سري كوخ نشينان را به 100 كاخ نشين نمي دهند و پابرهنگان را ولي نعمت انقلاب مي خوانند، نشان دهنده اين است که جبهه مبارزه با فقر و محروميت از چه ارزش بالايي در انقلاب برخوردار است.

عضو شوراي مركزي كميته امداد تاکيد کرد: بايد تلاش کنيم به جامعه اي برسيم که در آن فقر وجود نداشته باشد واين امر زماني تحقق پيدا مي کند که عدالت در جامعه برپا شود وهمه آحاد جامعه به وظايف ديني خود نسبت به فقرا به خوبي عمل کنند.

ترقي خاطرنشان کرد: ماموريتي که کميته امداد از دوران بعد از انقلاب اسلامي تاکنون توانسته به سرانجام برساند، اين است که ضمن مبارزه با فقر و سوق دادن فقرا به سوي توانمند شدن با اقدامات متعدد مانند قرض الحسنه از گسترش و توسعه فقر درجامعه جلوگيري کرده است.

وي تصريح کرد: آرماني که در مسير فقرزدايي دنبال مي کنيم اين است که بتوانيم به جامعه نمونه اسلامي که درآن فقر ومحروميت وجود ندارد برسيم و اگر محروميتي به وجود آمد بلافاصله رفع شود.

عضو شوراي مركزي كميته امداد ادامه داد: اميداور هستيم با همت ملت ايران و برنامه ريزي نهاد مقدس کميته امداد در اين جبهه جنگ نرم که همان مبارزه با فقر ومحروميت است مانند سايرجبهه ها پيروز شويم.

ترقي گفت: نعمت انقلاب اسلامي که امروز منشاء تحولات عظيمي در دنيا شده است، نعمتي است که براي پاسداري از آن بايد به طورمستمر صدقه پرداخت کرد و اين نهاد مقدس با صدقه اي که به محرومين جامعه مي دهد از اين نعمت پاسداري مي کند.

عضو شوراي مرکزي کميته امداد کشور خاطرنشان كرد: استقلال، عزت و جايگاه بين المللي امروز کشورايران و تاثيري که ملت ايران بر بيداري وآزادي ملت ها دارد، تاثير بي نظيري است که اميدواريم اين نعمت عظيم و ارزشمند را با تبعيت از ولايت فقيه حفظ کنيم و اجازه ندهيم دشمنان نظام و کساني که با رشد و پيشرفت ايران اسلامي مخالف هستند، ضرري به آن برسانند.

وي تاکيد کرد: امروزه چالش هاي زيادي در داخل وبيرون از کشور فرا روي انقلاب اسلامي ايران وجود دارد که اميدواريم با برکت خون شهيدان و هدايتهاي رهبري از اين چالش ها نيز به راحتي عبور کنيم.
انتهای پیام/
برچسب ها: فقر ، ارگان ، مبارزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار