عضو کمیسیون بهداشت و درمان با انتقاد از سیستم بیمه‌ای تکمیلی گفت: خوشبختانه در بودجه سال جدید بیمه تکمیلی ادامه نمی‌یابد، براساس برنامه پنجم توسعه باید بیمه تکمیلی لغو می‌شد که اکنون با تاخیر این کار انجام شده است.

سیامک مره صدق نماینده مردم کلیمیان تهران در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: براساس قانون برنامه پنجم توسعه سیستم بهداشت و درمان باید یک ساختار واحد داشته باشد.
 
وی افزود: سیاست‌های متفاوتی در طول سالیان اخیر در حوزه بهداشت و درمان اعمال شده که نتایج مطلوبی را به بار نیاورده است.
 
عضو کمیسیون بهداشت و درمان تصریح کرد: سیستم بیمه‌ای در کشور ما نه خصوصی است و نه دولتی. همه مردم باید به وسیله یک بیمه پایه بیمه شوند و کسانی که توانایی پرداخت حق بیمه را ندارند باید از سوی دولت حق بیمه آن‌ها پرداخت شود.  
 
مره صدق با بیان این که درمان رایگان در هیچ جای دنیا مرسوم نیست اضافه کرد: مسئله بهداشت و پیشگیری باید رایگان شود ولی هیچ گاه نمی‌توان زمینه انجام درمان رایگان را در کشور فراهم کرد چرا که همه آن‌هایی که این اقدام را تجربه کرده‌اند با شکست مواجه شدند.  
 
این نماینده مجلس با انتقاد از سیستم بیمه‌ای تکمیلی گفت: خوشبختانه در بودجه سال جدید بیمه تکمیلی ادامه نمی‌یابد، براساس برنامه پنجم توسعه باید بیمه تکمیلی لغو می‌شد که اکنون با تاخیر این کار انجام شده است.  
 
وی با اشاره به مصوبه مجلس درباره اختصاص یک درصد از مالیات بر ارزش افزوده به حوزه سلامت گفت: این اعتبار باید در اختیار وزارت بهداشت قرار گیرد و اصلا منطقی نیست آن را به بیمه‌ها بدهیم چرا که نمی‌توان اعتبار را به سازمانی داد و خواسته‌ها را با سازمان و یا وزارتخانه دیگری در میان گذاشت.
 
مره صدق خاطر نشان کرد: تا زمانی که الگوی بهداشت و درمان، سیستم ارجاع و پزشک خانواده به صورت حقیقی تعریف نشود و تا زمانی که تعرفه‌ها به سمت حقیقی‌تر شدن پیش نرود نمی‌توان انتظار زیادی از حوزه بهداشت و درمان کشور داشت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار