رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی‌ با بیان اینکه تلفات رانندگیِ امسال به زیر 18 هزار نفر خواهد رسید، گفت: برنامه‌ریزی کرده‌ایم در گام اول 30هزار کیلومتر از جاده‌های کشور به سیستم‌ها و تجهیزات هوشمند جاده‌ای مجهز شوند. .

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، سردار اسکندر مؤمنی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی‌ امروز در مراسم انعقاد تفاهمنامه هماهنگی در نصب، بهره‌برداری و پشتیبانی از سامانه‌های حمل و نقل هوشمند در جاده‌های کشور، اظهار داشت: امروز نقطه عطفی در ایمنی و انضباط جاده‌ای محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه تقاضای سفر در ایران رشد شتابانی دارد، افزود: در حال حاضر بیش از 16 میلیون خودرو در کشور وجود دارد؛ 94 درصد جابه‌جایی بار و مسافر هم در کشور زمینی است که این امر ضرورت رشد ایمنی سیر را در بخش جاده‌ای دوچندان می‌کند.

سردار مومنی گفت: استفاده از فناوری، امروز یک انتخاب نیست بلکه یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است؛ امکان کنترل سنتی و فیزیکی حمل و نقل جاده‌ای وجود ندارد، بنابراین باید در این‌باره به سمت هوشمندسازی جاده‌ها گام برداشت.

وی اضافه کرد: امسال با تلاش بسزای ارگان‌های دست‌اندرکار جاده تلفات رانندگی به زیر 18 هزار نفر خواهد رسید.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی‌ با بیان اینکه باید 30 هزار کیلومتر معابر برون‌شهری به سیستم‌های هوشمند تجهیز شوند، گفت: در تونل توحید، تونل نیایش و پل صدر این سیستم‌ها نصب شد. راه، خودرو و راننده تغییری نکرده‌اند اما عنصر نظارت هوشمند رفتار راننده را در این مقاطع تغییر داد.

مؤمنی با بیان اینکه سیستم‌های هوشمند باید برخط باشند و نیازی به نفر نداشته باشند، گفت: راننده باید حس کند که رانندگی وی در تمام ساعات شبانه‌روز دائما در کنترل است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی‌ افزود:‌ در ایران این اختیار به پلیس داده شده است که جریمه کند، بنابراین کار پلیس در این راستا پراهمیت است.

انتهاي پيام/
برچسب ها: سیستم ، ایمنی ، کاهش ، تصادفات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار