مرحله دوم واکسیناسیون فلج اطفال در استان سیستان و بلوچستان آغاز شد و تا 30 بهمن ادامه دارد و حدود 460 هزار کودک زیر 5سال در کلیه مناطق استان بر علیه ویروس فلج اطفال واکسینه خواهند شد.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از آغاز مرحله دوم عملیات واکسیناسیون از 26 بهمن در استان خبرداد و خاطرنشان کرد: این طرح تا 30بهمن ماه ادامه خواهد داشت.

دکتر طباطبایی از ریشه کنی فلج اطفال بعنوان یکی از دغدغه های نظام سلامت کشور یاد کرد و مشارکت مردم، مسئولین، نهادها و سازمانها را از راهکارهای اساسی در زمینه ریشه کنی فلج اطفال عنوان کرد.

وی تصریح کرد: دراین مرحله حدود 460هزار کودک زیر 5 سال کلیه استان بر علیه ویروس فلج اطفال واکسینه خواهند شد و همه کودکان زیر 5سالی که در مرحله اول قطره فلج اطفال رادریافت کرده اند در مرحله دوم نیز به منظور اطمینان بیشتر وتکمیل هرچه بهتر چرخه عملیات قطره فلج اطفال به آنان خورانده خواهد شد.

دکتر طباطبایی خاطرنشان کرد: بیش از2000تیم بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به همراه داوطلبان سلامت در  استان کار اجرای عملیات واکسیناسیون را برعهده دارند.

وی از همه مردم استان خواست با مامورین بهداشتی که جهت انجام عملیات واکسیناسیون کودکان زیر   5 سال به درب منازل آنان مراجعه می کنند همکاری و مساعدت کنند.

گفتنی است: مرحله اول واکسیناسیون فلج اطفال از 21 تا 25دیماه در استان با نتایج موفقی به سر انجام رسید.



انتهای پیام/
برچسب ها: واکسن ، فلج اطفال ، ویروس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار