وزیر امورخارجه انگلیس از عدم آمادگی رئیس جمهور سوریه برای کناره گیری از قدرت خبر داد و ابراز امیدواری کرد ایران و روسیه به نظام سوریه فشار وارد کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛"ویلیام هیگ" روز یکشنبه در مصاحبه با شبکه خبری سی ان ان در اظهاراتی گفت:"بشار اسد" آمادگی کناره گیری از قدرت را ندارد.

او در بخش دیگری از مصاحبه خود با اشاره به اینکه گزارش‌هایی موثق در دست است که حکایت از مشارکت ستیزه جویان انگلیسی و غرب در درگیری‌های سوریه دارد افزود:حل بحران سوریه با پایان درگیری‌ها امکان پذیر است.

وزیر امورخارجه انگلیس همچنین در پاسخ به سوالی درخصوص سیاست این کشور در قبال بازگشت ستیزه جویان به انگلیس گفت:ما برای حمایت از خود و کشور دست به اقداماتی خواهیم زد و امکان دارد برخی را از اعطای گذرنامه محروم کرده و تعدیلاتی در نظام اقامتی در انگلیس اعمال کنیم و همچنین ممکن است سرویس‌های امنیتی در قبال ستیزه جویان اقدام کنند.

"ویلیام هیگ" در ادامه با ابراز مخالفت خود با هرگونه دخالت نظامی در سوریه گفت:با این حال امکان تغییر موضع انگلیس در قبال بحران سوریه وجود دارد.مخالفان شایسته حمایت از سوی کشورها بوده و ما باید از مخالفان میانه رو محافظت کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز امیدواری کرد:کشورهایی مانند ایران و روسیه با فشار بر نظام سوریه برای نقش آفرینی بهتر این کشور در مذاکرات کمک کنند.

او در ادامه گفت:اعتقاد دارم آنچه که ما باید انجام دهیم سوق دادن کشورهایی مانند روسیه و ایران به سمت فشار بر دمشق با هدف فراهم کردن راه ورود کمک‌های بشردوستانه به سوریه است و در غیر این صورت اوضاع سوریه در سطح انسانی بدتر خواهد شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: هیگ ، سوریه ، خبری ، شبکه ، سی ، ستیزه ، تروریست ، بشار ، اسد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار