داور بین‌المللی جودو بعد از درگیری‌های جام رمضان که گفته می شود با مقصر نبوده، به صورت غیر رسمی از قضاوت محروم شده است.

حمیدرضا جعفر داور بین المللی جودو در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران با انتقاد از مسوولان فدراسیون عنوان کرد: بعد از درگیری در مسابقات جام رمضان تهران که درست در شب عید فطر اتفاق افتاد و من از سوی حامد ملک محمدی جودوکار تیم ملی مورد دشنام قرار گرفتم، مسئولان جویای حالم نشده اند.

محرومیت بخاطر مصاحبه!

وی افزود: عزیزی رییس کمیته داوران به تبعیت از رستگار رییس فدراسیون جودو، حسن روشنایی دیگر داور جودو که در آن درگیری مورد حمله قرار گرفت را از تمامی فعالیت های جودو در کشور معلق کرد چون او با فدراسیون جهانی مصاحبه کرده بود!

مسئولان یک تلفن به من نکردند

وی با بیان اینکه هیچ یک از مسئولان فدراسیون اوضاع او را پیگیری نکرده اند، گفت: تیمور غیاثی، بیزن خراسانی، حسین جلالی و صادق فرجی از افراد غیر جودویی هستند که در این مدت پیگیر احوالم بودند اما خبری از مسئولان فدراسیون نیست. محمدعلی رستگار، آرش میراسماعیلی و محمد بلوطی رییس، نایب رییس و دبیر فدراسیون حتی یک تلفن بعد از آن اتفاقات به من نزدند.

رستگار، روشنایی را به فدراسیون راه نداد

داور بین المللی جودو با اشاره به مراجعه دو هفته قبل روشنایی به فدراسیون می گوید: روشنایی برای صحبت با رستگار دو هفته قبل به فدراسیون می رود ولی رستگار به مدیر دفترش اعلام کرده بود که او باید از فدراسیون برود. با این وجود قمی هفته قبل در باشگاهش پذیرای نژادفلاح رییس اداره ورزش و جوانان تهران بوده و حتی عکس های یادگاری وی نیز موجود است در حالی که قمی مربی محروم بعد از آن اتفاقات، درب باشگاهش را نبسته‌اند!

عزیزی نتایج مسابقات را عوض می کند

جعفر با بیان اینکه عزیزی رییس کمیته داوران فدراسیون در مسابقات حساس نتایج را تغییر داده یادآور شد: او فقط این را یاد گرفته که در مسابقات حساس بگوید رای را برگردانید! یا در جایی که داوران نیستند به من می گفت که با لباس داوری بیایم.

بلوطی اجازه قضاوت نمی دهد

وی با انتقاد از حذف نامش در فهرست داوران ادامه داد: از شهریور ماه تقریبا برای هیچ یک از مسابقات برای قضاوت دعوت نشده ام در حالیکه قبل از آن تقریبا در هر هفته در مسابقات بودم و نامم در فهرست داوران کمیته فدراسیون وجود دارد. اما این آرین مدنی پسر رییس کمیته فنی فدراسیون است که هر هفته نامش در بین داوران لیگ قرار دارد. در صورتیکه من و روشنایی در آن ماجرا کتک خوردیم و ناسزا شنیدیم و بلوطی سرپرست دبیری فدراسیون بخاطر اینکه برادرش رییس هییت تهران است اجازه نمی دهد ما داوری کنیم.

رستگار با خانواده جودو تعامل ندارد!

وی تصریح کرد: واقعا برای این فدراسیون متاسفم که رییس آن خود را بهتر از دیگران می داند و برای افرادی مثل ما ارزش قائل نیست. رستگار به جز برنامه افطاری که معلوم نبود از سوی چه کسی ترتیب داده شد، هیچ گونه تعاملی با مربیان و داوران نداشته و تنها به سفرهای خارجی علاقمند است! در حالیکه درخشان رییس سابق فدراسیون به تبریکات پیامکی ما هم پاسخ می گفت.

رستگار به رودکی پشت کرد

جعفر با انتقاد از رفتار فدراسیون نشین ها با برخی افراد تصریح کرد: به سمیه حیدری با تلاشی که داشت و توانست با حجاب اسلامی عنوان سوم مسابقات جهانی کوراش شود، هیچ توجهی نمی شود. محمدرضا رودکی با پای مصدومش دوباره به تیم ملی بازگشت اما رستگار رویش را از او برگرداند اما دو جودوکاری که همراه با محمد منصوری مربی تیم ملی جوانان به لبنان رفتند و زیر پرچم این کشور مسابقه دادند، در هفته سوم لیگ با تلاش میراسماعیلی و رستگار با تیم شب های گلوبندک قرارداد بستند و حالا بازی می کنند!

پرونده درگیری هنوز باز است

وی با بیان اینکه شکایتش را هنگام اتفاقات مسابقات جام رمضان از هییت تهران پس گرفته، خاطرنشان کرد: 6 ماه از آن درگیری گذشته و از ما هنوز دلجویی نشده است در حالیکه قبلا با وعده وعید از من خواستند بخاطر اینکه جودو بیش از این به حاشیه نرود شکایتم را پس بگیرم اما من شکایتم را به حراست وزارت ورزش، دفتر نصراله سجادی و کیومرث هاشمی برده ام و هنوز این پرونده باز است. مسئولان به من وعده دادند اما هیچ خبری از عذرخواهی نشد و مورد توجه آنها واقع نشدم رییس کمیته انضباطی هم عوض شد اما اتفاقی رخ نداد.

برچسب ها: جودو ، جعفر ، درگیری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار