منابع خبری از آغاز محاکمه رئیس جمهور برکنار شده مصر و 35 تن از رهبران اخوان المسلمین در دادگاه جنایات قاهره خبر دادند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از شبکه الجزیره:منابع خبری لحظاتی پیش گزارش دادند:محاکمه "محمد مرسی" رئیس جمهور برکنار شده مصر و 35 تن از رهبران اخوان المسلمین آغاز شد.

در این محاکمه قرار است به اتهام‌های رئیس جمهور برکنار شده مصر و رهبران اخوان المسلمین در مورد همکاری اطلاعاتی با بیگانگان رسیدگی شود.

یک منبع امنیتی در وزرات کشور مصر گفت : دستگاه‌های امنیتی در همکاری با نیروهای مسلح ، طرح کاملی را برای تأمین امنیت محاکمه رئیس جمهور مخلوع مصر و تعدادی از سران اخوان‌المسلمین که امروز در آکادمی پلیس در قاهره برگزار می‌گردد ، در نظر گرفته اند.

این منبع امنیتی در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری  " الشرق الاوسط" گفت : طبق این طرح حدود 35 واحد از نیروهای امنیت مرکزی و 30 گروه نبردی و 44 خودروی زرهی مستقر شده‌اند که امنیت انتقال رئیس جمهور مخلوع مصر از زندان "برج العرب" به محل آکادمی پلیس و بالعکس را که با بالگرد و در صورتی که شرایط آب وهوایی اجازه این کار را بدهد ، برعهده داشتند .

وی گفت : این طرح همچنین شامل حضور افراد اداره کل پلیس قاهره و بازرسان امنیت عمومی در اطراف ساختمان آکادمی پلیس برای ممانعت شدن از ورود اعضای اخوان‌المسلمین بدانجا نیز می‌شود.

 وی همچنین با هشدار در مورد تلاش برای فراری دادن متهمان با حمله به جلسه دادگاه گفت : هرتلاشی از این موارد با شدت و برطبق قانون با آن برخورد خواهد شد.

از طرف دیگر "أسامه مرسی" پسر محمد مرسی در گفتگو با خبرگزاری "آناتولی" اعلام کرده است که در دادگاه پدرش که امروز برگزار می گردد شرکت خواهد کرد و از وی دفاع می‌کند.

وی در مصاحبه با خبرگزاری "آناتولی" گفت : وی اجازه یافته است که در جلسه محاکمه پدرش به عنوان وکیل در هیئت قانونی دفاع از متهمان شرکت کند و گفته است که این اولین باری است که رسما اجازه می‌یابد که  در جلسه محاکمه پدرش حضور یابد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار