"عبدالرئوف ابراهیمی" بر ضرورت تقویت روابط بین مجالس ایران و افغانستان همچنین استفاده از تجارب مجلس شورای اسلامی تاکید کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛ رییس مجلس‌نمایندگان افغانستان بر ضرورت تقویت روابط بین مجالس ایران و افغانستان همچنین استفاده از تجارب مجلس شورای اسلامی تاکید کرد.

«عبدالرئوف ابراهیمی» گفت، جمهوری اسلامی ایران و افغانستان را دو کشور همسایه و برادر دانست و گفت: با توجه به مشترکات عمیق دینی ، اقتصادی و فرهنگی ، در هیچ شرایطی ایجاد فاصله میان دو کشور قابل تصور نیست.

وی با بیان اینکه ایران و افغانستان در هر شرایطی در کنار هم بوده‌اند ، افزود: در زمان جهاد مردم افغانستان ، دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران با آغوش باز از مهاجران افغان پذیراییکرد و همکاری جمهوری اسلامی ایران با مهاجران افغان همچنان ادامه دارد.

ابراهیمی ضمن قدردانی از کمک‌های جمهوری اسلامی ایران به افغانستان در طول سال‌های گذشته گفت: ایران در هیچ شرایطی افغانستان را تنها نگذاشته است.

وی بابیان اینکه افغانستان برای تقویت روابط پارلمانی با جمهوری اسلامی ایران تمایل زیادی دارد ، تصریح کرد: تقویت روابط با مجلس شورای اسلامی ایران را نسبت به روابط با پارلمان دیگرکشورهای جهان ترجیح می‌دهیم و به همین علت میان ایران و افغانستان گروه پارلمانی ایجاد شده است.

رییس مجلس‌‌نمایندگان افغانستان با اشاره به اینکه مجلس این کشور ، مجلس نوپایی است ، افزود: مجلس افغانستان به تجارب پارلمانی نیاز دارد و می‌توانیم از تجارب مجلس شورای اسلامی 
ایران استفاده کنیم.

این مقام افغان بر ضرورت رفت و آمد هیات‌های پارلمانی ایران و افغانستان و افزایش رفت و آمد های دوجانبه نیز تاکید کرد.

وی تصریح کرد: تقویت روابط بین مجالس ایران و افغانستان می‌تواند به تحکیم روابط دوجانبه نیز کمک کند.

رییس مجلس نمایندگان افغانستان ضمن اعلام آمادگی برای شرکت در نهمین اجلاس روسای مجالس کشورهای اسلامی  در تهران گفت: برگزاری این نشست در شرایط کنونی منطقه بسیار
مهم و با ارزش است.

ابراهیمی افزود : افغانستان عضو این سازمان است و این عضویت باید ادامه یابد.

وی با بیان اینکه منافع کشورهای اسلامی در افغانستان عمیق است ، گفت: باتوجه به این موضوع، روابط کشورهای اسلامی نیز باید عمیق‌تر باشد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار