دبیرکل سازمان ملل ضمن استقبال از تشکیل کابینه جدید لبنان و از رهبران سیاسی لبنان خواست تا برای ضمانت انجام انتخابات ریاست جمهوری آینده و در زمانی که قانون آن را تعیین کرده است، مشارکت جدی وفعال داشته باشند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  پایگاه النشره، "بان کی مون"، دبیرکل سازمان ملل ضمن تبریک به "تمام سلام" نخست وزیر لبنان، به مناسبت اتمام  تشکیل کابینه از رهبران سیاسی در لبنان خواست تا برای ضمانت انجام انتخابات ریاست جمهوری آینده در این کشور و در چارچوب زمانی که قانون آن را تعیین کرده است، مشارکت فعال و جدی داشته باشند.

وی تاکید کرد که با توجه به خطرناک بودن چالش‌های امنیتی، انسانی و اقتصادی، که لبنان با آن مواجه شده است، برای دولت اهمیت دارد که بدون درنگ و با حمایت کامل همه احزاب چنین مشکلاتی را حل کند.

همچنین دبیرکل سازمان ملل  از "نجیب میقاتی" نخست وزیر سابق لبنان تشکر و قدرانی کرد.

پس ازگذشت 10 ماه بحران سیاسی در تشکیل دولت لبنان سرانجام تمام سلام روز شنبه کابینه جدید این کشور را تشکیل داد و وزرای خود را معرفی کرد.

کابینه تشکیل شده بر اساس توافق تمام طرفین و رضایتمندی تقریبی همه اطراف، شکل گرفته است و هدفی را که جریان 14 مارس و المستقبل به رهبری "سعد الحریری" و عربستان سعودی در پی حذف حزب الله بودند، به نتیجه‌ای نرسید و کابینه بر اساس توافق مورد نظر حزب الله لبنان یعنی به صورت 8-8-8 شکل گرفت.

همچنین امریکا با استقبال از تشکیل دولت جدید لبنان خاطرنشان کرد این «نخستین گام» در فهرست طولانی  چالش های فرا روی این کشور است.

جان کری وزیر امور خارجه امریکا شنبه در بیانیه‌ای در واشنگتن اعلام کرد:« با توجه به رشد فزاینده تروریسم و خشونت‌های قومی و نژادی، نگاه ما به دولت جدید است که در صورت بدست آوردن رأی اعتماد پارلمان، به مسائل ضروری و فوریت دار لبنان از جمله مسائل امنیتی، سیاسی و اقتصادی رسیدگی کند.»

 کری که به آسیا سفر کرده است گفت ایالات متحده همچنان به حمایت از نیروهای مسلح لبنان و همچنین نیروهای امنیت داخلی این کشور که تنها نیروهای امنیتی مشروع در لبنان هستند، ادامه خواهد داد.

ضرورت میزبانی آوارگان سوری از سوی جوامع مختلف و همچنین بهره برداری از ثروت انرژی برون ساحلی لبنان، از جمله چالش های فراروی لبنان بود که کری در سخنان خود به آنها اشاره کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار