رئیس کمیته داوری داخلی جشنواره‌های بین‌المللی رادیو و صدا گفت: اسامی راه یافتگان به مرحله دوم این جشنواره در پایان فروردین ماه سال آینده و نتایج مرحله نهایی در اختتامیه سیزدهمین جشنواره اعلام می‌شود.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از کمیته اطلاع رسانی سیزدهمین جشنواره بین المللی رادیو و پنجمین اجلاس بین المللی صدا،"حمیدرضا ولیان" رئیس کمیته داوری بخش داخلی سیزدهمین جشنواره بین‌المللی رادیو و پنجمین اجلاس بین‌المللی صدا گفت: اسامی راه یافتگان به مرحله دوم این جشنواره در پایان فروردین ماه سال آینده و نتایج مرحله نهایی داوری نیز در اختتامیه سیزدهمین جشنواره اعلام می شود. 

وی  افزود: آثار دریافتی به جشنواره در 10 بخش دسته بندی فرم و 12 بخش دسته بندی موضوعی و همچنین در بخش ویژه که به ایده های نو و تحول در محتوا اختصاص دارد، مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. 

ولیان تصریح کرد: جدول پخش شبکه های رادیویی نیز در بخش مستلی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. 

ولیان با اشاره به اینکه در انتخاب داوران بخش داخلی چندین شاخص و معیار لحاظ شده است، اظهار کرد: داوری در دو مرحله «بررسی آثار» و «داوری نهایی آثار» در دبیرخانه انجام خواهد گرفت و داوران مرحله اول بر اساس شاخص هایی همچون سابقه داوری و حضور در جلسات ارزیابی برنامه های شبکه رادیویی، شناخت علمی و علمی از رادیو، تخصص در حوزه های ارزیابی انتخاب شده‌اند. 

وی با بیان اینکه برای هر برنامه 5 داور کار ارزیابی فرم و محتوای برنامه ها را بر عهده دارند، خاطرنشان کرد: داوران هر بخش در برنامه ها از تنوع مناسبی برخوردارند تا امکان ارزیابی تمامی عناوین و مشاغل و نیز محتوای برنامه ها به خوبی فراهم آید. 

مدیر رادیو کتاب در ادامه گفت: از مجموع آثار مورد ارزیابی، 13 برنامه برتر، 10 برنامه منتخب در بخش دسته بندی و قالب ها، 12 اثر برتر بخش موضوعی، یک اثر در بخش ایده های نو و تحول در محتوا و  5 اثر در بخش شبکه های رادیویی انتخاب و معرفی می‌شوند. 

وی تأکید کرد: آثار یاد شده از مجموع آثاری که حائز کسب 75 درصد امتیاز در مرحله اول باشند انتخاب می‌شوند. 

 رئیس کمیته داوری بخش داخلی سیزدهمین جشنواره بین المللی رادیو و پنجمین اجلاس بین المللی صدا همچنین گفت: با توجه به اینکه فرصت دریافت آثار تا 10 اسفند ماه تمدید شده است بنابراین آثار به مرور از اول اسفند به دبیرخانه داوری بخش داخلی جشنواره ارسال خواهد شد. 

وی همچنین تشکیل جلسات کارشناسی برای آماده سازی فراخوان و بخش های مربوط به ارسال آثار، دسته بندی ها و قالب ها و تنظیم، را از جمله فعالیت های کمیته داوری بخش داخلی سیزدهمین جشنواره بین المللی رادیو و پنجمین اجلاس بین المللی صدا برشمرد و افزود: تدوین و ارسال فراخوان بخش داخلی به شبکه های رادیویی، بررسی و آماده سازی فهرست داوران بخش داخلی، تعامل و ارتباط با نمایندگان شبکه های رادیویی و پاسخگویی به شبکه های رادیویی در خصوص عناوین و موضوعات جشنواره در بخش داخلی را از دیگر اقدامات مهم این کمیته بوده است. 

انتهای پیام/اس

برچسب ها: جشنواره ، صدا ، رادیو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار