استفاده از مکمل‌های غذایی، جایگزینی برای مصرف غذا از جمله میوه‌ها و سبزی‌ها نیست و بررسی‌های علم پزشکی این موضوع را اثبات کرده است.

نریمان سعادتی متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران تصریح کرد: ارتباط بین رژیم غذایی و سرطان موضوعی مهم است که در سالهای اخیر توجه زیادی به این موضوع شده و البته هنوز جا برای مطالعات بیشتر در این زمینه وجود دارد.

وی با اشاره به تاثیر رژیم غذایی متعادل و مناسب در پیشگیری و کاهش خطر ابتلا به سرطان، اظهار داشت: متاسفانه بسیاری از افراد جهت پیشگیری و درمان بیماری خود، اقدام به مصرف انواع مکمل‌های غذایی می‌کنند و مصرف غذاهای طبیعی و سایر روش‌های غیر غذایی را کنار می‌گذارند.

سعادتی گفت: بسیاری از مواد مفید که در پیشگیری از سرطان موثرند، تنها در مواد غذایی وجود دارند و مکمل‌های غذایی در این زمینه نمی‌توانند کمک کننده باشند.

وی تاکید کرد: استفاده از مکمل‌های غذایی، جایگزینی برای مصرف غذا از جمله میوه‌ها و سبزی‌ها نیست و بررسی‌های علم پزشکی این موضوع را اثبات کرده است.

سعادتی با اشاره به لزوم مصرف غذاهای با فیبر بال از قبیل دانه کامل غلات، حبوبات،‌سبزی‌ها و میوه‌ها، یادآور شد: در مقابل باید مصرف غذاهای پرچربی ازجمله گوشت پرچربی، لبنیات پرچربی، روغن‌های طباخی، مارگارین، غذاهای فرآوری شده و همچنین شیرینی‌جات و تنقلات را کاهش داد.

وی گفت: مصرف غذاهای نمک ، دودی و غذاهای حاوی نگهدارنده، نیتریت نیز در ابتلا به سرطان‌هایی نظیر سرطان معده نقش عمده‌ای دارند، به همین دلیل مصرف این مواد نیز باید تا حد امکان محدود شود.

سعادتی افزود: مصرف منابع غذایی حاوی ویتامین از جمله ویتامین‌های A,C,E در پیشگیری و کاهش خطر ابتلا به سرطان نیز تاثیر قابل ملاحظه‌ای دارند.

انتهای پیام/

برچسب ها: سرطان ، رژیم ، غذایی ، درمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار