بررسی‌ها نشان می‌دهند؛ که علاوه بر عوارض و معلولیت‌های ناشی از "مننژیت"، عواقب اقتصادی و اجتماعی نامطلوب این بیماری نیز گریبانگیری بسیاری از جوامع شده است.

منصور خالصی استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: "مننژیت" از بیماری‌های عفونی بسیار مهم در جهان است که به ویژه درکشورهای درحال توسعه، عوارض و عواقب بهداشتی و درمانی زیادی به همراه دارد.

وی افزود: "مننژیت" از جمله بیماری‌هایی است که میزان مرگ و میر و عوارض نسبتا بالائی داشته و بسیاری از کودکان در کشورهای مختلف را درگیر کرده‌ است.

خالصی تصریح کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهند، که علاوه بر عوارض و معلولیت‌های ناشی از مننژیت، عواقب اقتصادی و اجتماعی نامطلوب این بیماری نیز گریبانگیری بسیاری از جوامع واقع شده است.

وی با بیان اینکه اغلب موارد مننژیت و مرگ میر ناشی از آن در سنین کمتر از پنج سال دیده می‌شود، یادآور شد: تقریبا با افزایش سن، موارد ابتلا و مرگ و میر ناشی از مننژیت کمتر شده و عوارض مختلف بیماری تا حدودی کاهش می‌یابد.

خالصی خاطر نشان کرد: با وجود کاهش نسبی موارد ابتلا به مرگ و میر ناشی از مننژیت درجهان، اما در برخی از کشورهای در حال توسعه این بیماری همچنان یک مشکل و معضل بهداشتی و درمانی محسوب شده و تعداد زیادی از کودکان را به کام مرگ می‌کشاند.


انتهای پیام/

برچسب ها: مننژیت ، اقتصادی ، بیماری ، کودک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار