تسلیم شدن افراد مسلح به نیروهای دولتی و بازگشت آنان در حمص به زندگی عادی پس از متعهد شدن به خودداری از اقدامات مسلحانه علیه دولت سوریه ادامه دارد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی المنار ؛ این در حالی است که عملیات وارد کردن کمکهای بشردوستانه به بیشتر محله هایی که از تروریسم در حمص رنج می برند نیز ادامه دارد .

سومر حاتم خبرنگار شبکه المنار در گزارشی گفت : حل وفصلی که در حمص جریان دارد فقط به تخلیه غیر نظامیان از داخل محله های ناآرام حمص محدود نمی شود بلکه راهی است که افراد مسلح از آن استفاده می کنند زیرا برخی از آنان درک می کنند راه به روی آنان برای دستیابی به هرگونه موفقیت میدانی بسته است زیرا ارتش سوریه مدتهای طولانی است که حمص را از تیرراس خطر خارج کرده است.

هفتاد فرد مسلح از محله های مختلف بخش قدیمی حمص پس از  دادن تعهد به مقامات امنیتی به زندگی خود عادی بازگشته‌اند.تلاشهای دولت سوریه برای حرکت در مسیر حل  و فصل و پایبندی طرفهای حاضر در کمیته آشتی ملی به تمایلشان برای بازگشت افراد مسلح سوری به مسیر  درست و مصلحت ملی باعث شده است مأموریت مذاکره گروه سازمان ملل متحد در حمص قدیم با وجود برخی موانعی که طرف مقابل ایجاد می کند به خوبی به پیش برود.

طلال برازی استاندار حمص گفت: جوانانی که به لحاظ امنیتی و قضایی مشکل آنان برطرف می شود مختار می شوند یا از  عفو ریاست جمهوری استفاده کنند یا از راهکار حل وفصل دیگر بهره ببرند.

یعقوب حلو نماینده سفیر سازمان ملل در سوریه گفت: این روند بشردوستانه گام اولیه برای یافتن راهکار موفق بود به جای آنکه سازمان ملل و هلال احمر به خروج مردم کمک کنند امیدواریم در آینده ای نزدیک به کار بزرگتری یعنی تسهیل ورود مردم به حمص اقدام کنند.

شیخ عصام مصری مدیر  اوقاف حمص گفت : ما به همگان می گویم زخمی کردن بدن ملت سوریه کافی است این خون سوریهاست که ریخته می شود بیاید در کنار هم همزیستی کنیم. بخش زیادی از سوریها مایل نیستند این جنگ به هر بهایی که شده ادامه یابد و این حل وفصلها اگرچه مسیر تحولات را به لحاظ راهبردی تغییر نمی دهد اما باعث خوشبینی به آینده مذاکرات است.


انتهای پیام / 
برچسب ها: ارتش ، افراد ، مسلح ، تروریست ، دمشق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار