رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی دامپزشکی کردستان گفت: از 19 بهمن ماه سال جاری فاز سوم واکسیناسیون تب برفکی در کردستان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران سنندج،رحمانی گفت: فاز سوم واکسیناسیون از 19 بهمن ماه آغاز و به مدت 20 روز در مناطق هدف ادامه دارد.
وی با اشاره به اینکه در اجرای فاز سوم این طرح 60 هزار راس گاو و گوساله و 400 هزار راس گوسفند و بز تحت پوشش واکسیناسیون تب برفکی قرار می گیرند افزود: این طرح بیشتر در سطح دامداری های صنعتی و نیمه صنعتی، مکان های تجمع دام و کانون های بیماری تب برفکی انجام می شود.
رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی دامپزشکی کردستان با بیان اینکه این عملیات به وسیله 22 اکیپ بخش خصوصی و 10 اکیپ مایه کوب بخش دولتی انجام می شود، اضافه کرد: در اجرای فاز سوم واکسیناسیون تب برفکی 100 نفر مایه کوب با اداره کل دامپزشکی همکاری می کنند.
رحمانی با اشاره به اینکه کل عملیات واکسیناسیون تب برفکی برای دامداران رایگان و بدون هزینه انجام می شود گفت:در اجرای فاز سوم این طرح اعتباری بالغ بر 100 میلیون تومان پیش بینی شده است.
وی افزود:هدف از واکسیناسیون تب برفکی ایجاد پوشش ایمنی دام های استان در برابر بیماری تب برفکی بوده و تاول و تب از جمله علائم این بیماری است.
انتهاي پیام/ش
برچسب ها: واکسیناسیون ، تب ، دام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.