مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان چهارمحال و بختیاری ازاتمام طرح انتقال آب سبزکوه به سد چغاخور درسال 95خبرداد.

سید محمدعلی مصطفوی افزود: استفاده بهینه ازظرفیت آب رودخانه سبزکوه برای تأمین آب شرب شهرستان بروجن، آب مورد نیاز کارخانه فولاد یک میلیون تنی سفید دشت و مهار کردن سیلاب های این حوضه از مهم ترین اهداف طرح انتقال آب سبزکوه به چغاخور است.
وی میزان اعتبارهزینه شده برای اجرای این پروژه را 361میلیارد و 133میلیون ریال عنوان کرد و افزود: این پروژه تاکنون 27درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
مصطفوی ادامه داد: این طرح درمیان رشته کوه زاگرس در فاصله 68کیلومتری شهرکرد در حال اجراست .
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان چهارمحال و بختیاری افزود: دراین طرح ازطریق سیستم انتقال آب جریانات بهنگام رودخانه سبزکوه، حدود 56میلیون مترمکعب آب با احداث یک سد درسبزکوه و یک رشته تونل به طول 10هزار و 760 متر به چغاخور منتقل می شود .
مصطفوی، در ادامه از پیشرفت 6.5درصدی پروژه انتقال آب از سد باباحیدر به شهرستان های فارسان، جونقان، باباحیدر و روستاهای مسیر خبرداد.
وی زمان اتمام این طرح را سال 94 عنوان کرد و گفت: برای اجرای این طرح تاپایان سال 91 دو میلیارد و 326میلیون ریال هزینه شده است .
مصطفوی بیان داشت: با توجه به کمبود آب شرب در شهرها و روستاهای شهرستان فارسان و محدودیت و آلودگی های منابع مورد بهره برداری، تخصیص آب از سد باباحیدر به میزان 10.5میلیون مترمکعب با هدف تامین آب شرب و صنعت شهرستان فارسان و روستاهای مسیر در نظر گرفته شده است.
هم اکنون 13 پروژه آبرسانی و ساخت سد توسط شرکت آب منطقه ای استان چهارمحال و بختیاری در دست اجراست.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.