مدیر جهاد کشاورزی گیلانغرب گفت: مراحل كاشت دو میلیون اصله نهال پسته و انگور یاقوتی در سطح 200 هکتار از اراضی محدوده سدهای مخزنی و زاگرس این شهرستان شروع شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

نصرت اله فلاحی گفت: این دو میلیون اصله نهال خریداری شده و کاشت آنها از ابتداي بهمن ماه در مناطقی از اراضی حوزه این دو سد شروع شده است.

وی با بیان اینکه نیمی از هزینه خرید این نهال ها توسط جهادکشاورزی و در قالب یارانه به باغداران پرداخت شده، تصریح کرد: با توجه به ظرفیتها و استعدادي كه در منطقه برای توسعه باغات وجود دارد اقدام به تهيه و توزيع نهال به منظور تشویق کشاورزان و گسترش صنعت باغداری در این شهرستان نموديم.

مدیر جهادکشاورزی گیلانغرب اظهارکرد: با بهره برداری از دو طرح کاشت نهال پسته و انگور یاقوتی علاوه بر افزایش سطح باغات شهرستان به بیش از یک هزار هکتار، سالیانه 500 تن انگور یاقوتی و 70 تن پسته نیز به مجموع تولیدات این شهرستان اضافه خواهد شد.

وی اضافه کرد: هم اینک سطح باغات مثمر شهرستان گیلانغرب 861 هکتار است که 220 هکتار آن باغ انگور و باقی باغات نیز شامل باغ گردو، انگور، زیتون، انار، انجیر، هلو، بادام و دیگر محصولات است.

وی خاطر نشان کرد: سالیانه بیش از 2500 تن انواع محصولات باغی از باغات این شهرستان به ارزش 50 میلیارد ریال تولید و روانه بازار مصرف داخلی در مناطق مختلف کشور می شود.

برچسب ها: کرمانشاه ، مدیر ، پسته
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.