سروین حزین در بخش استعدادهای درخشان جشنواره یک قطعه را که برای سونات ویلن و پیانو تنظیم شده اجرا می‌کند.

به گزارش حوزه موسیقی باشگاه خبرنگاران به نقل از ستاد خبری بیست و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر، سروین حزین متولد 1368، در تهران وکارشناس موسیقی را از پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهران، فراگیری ویولن را از ده‌سالگی، زیر نظر ‌ سرور زره‌گر آغاز کرد و از محضر استادانی چون ابراهیم لطفی، دکتر ستاره بهشتی، پیام گرایلی و ایمان فخر  بهره برد. از جملۀ فعالیت او، تألیف کتاب «مبانی موسیقی» با همکاری کیوان جعفری‌نژاد، است.
 
حزین با ارکستر پردیس هنرهای زیبا، به‌عنوان سولیست، همکاری داشت و توانست، در جشنواره بیست و هفتم موسیقی فجر مقام دوم را کسب کند. او، همچنین  با ارکسترهای پارسیان، فیلارمونیک تهران، مجلسی تهران، موسیقی ملی ایران و کامه راتا به‌روی صحنه رفته است .
 
سروین حزین یکی از هنرمندان جوانی است که امسال در بخش استعدادهای درخشان جشنواره موسیقی فجر حضور دارد. اجرای او شامل یک قطعه است که به چهار قسمت تقسیم و برای سونات ویلن و پیانو تنظیم شده است.
 
حزین درباره نحوه حضورش در این جشنواره گفت: امسال هنرمندانی در این بخش شرکت کرده‌اند که از جانب اساتید موسیقی به جشنواره دعوت شده‌اند. من هم توسط اساتیدم خانم دکتر موحد و ایمان فخر دعوت شدم تا در جشنواره شرکت کنم.
 
  وی در ادامه گفت: شرکت در این جشنواره امکان اجرا در سالن‌هایی را می‌دهد که به طور معمول امکان برگزاری کنسرت در آنها خیلی کم است. مثلا تالار رودکی صحنه ایست که هر هنرمند جوانی دوست دارد روی آن برنامه اجرا کند اما به همین سادگی این امکان وجود ندارد.
 
وی افزود: من فعالیت‌های زیادی در ارکسترها داشتم و همین امر باعث شده در سالن های بزرگی مثل تالار وحدت برنامه اجرا کنم اما اجرای تکنوازی فرصت خوبی است که در این جشنواره به من داده شده است.
 
  سروین حزین معتقد است بعضی از سبک‌های موسیقی در ایران به قدر کافی شناخته شده نیستند. وی در این باره توضیح داد: سبکی مثل موسیقی کلاسیک برای تمام مردم شناخته شده نیست و همین امر از مخاطب آن کم می‌کند و این موضوع راه را برای هنرمند دشوارتر می‌کند. وقتی مخاطب کم باشد اجراهای گسترده و در سالن‌های مشهور شهر تقریبا غیر ممکن می‌شود.
 
وی تاکید کرد: اگر مسئولین حمایت نکنند، فعالیت هنرمندان جوان که قدم‌های اول را برمی‌دارند تقریبا غیر ممکن می شود.
 
این  نوازنده جوان ویلن درباره با تاثیر بخش استعدادهای درخشان گفت: این بخش به هنرمندان جوان و در عین حال حرفه‌ای این امکان را می‌دهد که با عرضه کردن هنر خود بتوانند زمینه حضور در عرصه کار حرفه‌ای را فراهم کنند. نگاه ویژه‌ای که در این بخش به جوانان هنرمند می‌شود این امکان و اعتبار را به آنها می‌دهد تا یک گام به دنیای حرفه‌ای نزدیک‌تر شوند.
 
وی همچنین اظهار امیدواری کرد که حمایت‌های این چنینی از جوانان تنها محدود به زمان جشنواره نباشد و گفت: جشنواره موسیقی فجر در سال تنها به مدت یک هفته برگزار می شود. اگر حمایت مسئولین در طول سال دوام داشته باشد هرسال شاهد پیشرفت بیشتری در موسیقی کشور خواهیم بود.
 
بیست و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر تا یکم اسفند ادامه دارد.
 
سروین حزین یکشنبه 27 بهمن در تالار رودکی برنام اجرا می‌کند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار