معماری اطلاعات علم سازماندهی و ساماندهی اطلاعات در نرم افزارها و وب سایت‌ها و تسهیل رابطه کاربر با آن است، این تعریف دبیر همایش "روز جهانی معماری" اطلاعات از این واژه است.

پرهام باغستانی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه این همایش ساعت 16 امروز در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار می‌شود گفت: معماری اطلاعات یعنی کاربر، تجربه بهتری از کار با وب سایت و با نرم افزارهای کسب نماید و راحت‌تر بتواند اطلاعات مورد نیاز را پیدا کنند.
 
دبیر این همایش علت نام گذاری امروز به روز جهانی معماری اطلاعات را تاسیس موسسه جهانی معماری اطلاعات در این روز دانست و افزود: این موسسه که برای اولین بار در این حوزه فعالیت می‌نماید وظیفه توسهع و ترویج اطلاعات را بر عهده داشته و دارد.

در این همایش نخست دکتر کاوه بازرگان با موضوع "معماری اطلاعات وبگاه‌های دانشگاه ها در جهان و ایران" علیرضا نیکوکار با موضع " معماری اطلاعات: ساختار طراحی پیش زمینه" سخنرانی خواهند کرد.

پس از آن سپیده رزاززاده و اسما کروبی در موضوع‌های " معماری اطلاعات و الگو واره‌های ذهنی" و "معرفی بر مرتب سازی کارت‌ها" به ارایه کنفرانس می‌پردازند.

در پایان هم وحید ابوالحسنی و داوود تراب زاده در رابطه با موضوع " اصول طراحی معماری اطلاعات" و " می‌توانم کمکتان کنم" سخنرانی خواهند داشت.
 
گفتنی است، متولی برگزاری این همایش گروه " تیسا" با همکاری سازمان فناوری اطلاعات ایران است.

انتهای‌پیام/
برچسب ها: همایش ، معماری ، اطلاعات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار