نمایشگاه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال با همت و همیاری فعالان ICT کشور و حمایت دستگاه‌ها و نهادهای مختلف، نقطه عطف همکاری دولت و بخش خصوصی است.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران حاضر در نشست نمایشگاه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال که با حضور محمد حسن انتظاری رئیس شورای عالی فضای مجازی، حسن نجفی سولاری رئیس مرکز رسانه‌های دیجیتال و محمد رضا طلایی رئیس تشکل‌های خصوصی رسانه‌های دیجیتال که در سالن شورای فرهنگ عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد نجفی سولاری گفت: امسال برای اولین بار نمایشگاه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال به عنوان اولین رویداد کلان فرهنگی دولت تدبیر و امید  با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان توسعه تجارت ایران و با همکاری شورای مجلس اسلامی، شورای فضای مجازی، مرکز فناوری و نوآوری ریاست جمهوری، صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، پلیس فتا، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، مجمع عالی واردات، مجمع تشکل‌های دانش‌بنیان ایران، سازمان نظام صنفی رایانه‌ای و تشکل‌های حوزه فناوری اطلاعات توسط مجمع تشکل‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران از تاریخ 8 لغایت 11 اسفند ماه از ساعت 9 الی 16 در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.   
 
وی افزود: نمایشگاه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال با هدف معرفی ظرفیت‌های فن‌آوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال، توسعه سطح دسترسی جامعه و آخرین دستاوردها و نمایش توانمندیهای تولید محتوای بومی مبتنی بر فرهنگ ایرانی-اسلامی برگزار می‌شود.   
 
نجفی سولاری با اشاره به همت و همیاری فعالانه ICT کشور اظهار داشت: این نمایشگاه که در بازه زمانی کوتاه باهمت و همیاری فعالان ICT کشورو حمایت دستگاه‌ها و نهادهای مختلف برگزار می‌گردد، نقطه عطف همکاری دولت و بخش خصوصی است و توانسته در راستای تعالی اقتصاد فرهنگ و فناوری تا کنون موفق به پذیرش بیش از 140 شرکت و موسسه در فضای مفید بالغ بر 5هزار متر مکعب گردد که این روند با استقبال پرشور علاقمندان به حضور و مشارکت ادامه دارد.   
 
رئیس مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: این رویداد با حضور گروه‌های مختلف کالایی وخدماتی حوزه ICT متنوع از قبیل نرم‌افزار، نشر دیجیتال، سخت‌افزار، رایانه، تلفن‌ همراه هوشمند، بازیهای یارانه‌ای ، نرم افزارهای تلفن همراه‌، شبکه، زیرساخت و امنیت، تجارت الکترونیک، بانکداری الکترونیک، سیستم های حفاظتی، امنیتی، مکان‌یابی و شناسایی رادیویی، پایگاه اطلاع رسانی، سرویس دهندگان اینترنتی و . . .  جهت فراهم نمودن بستر مناسب برای بازار سازی و بازاریابی در محیط تخصصی فعالان تجارت و اقتصاد کشور برگزار خواهد شد.   
 
وی تصریح کرد: با توجه به عضویت شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران در سازمان جهانی نمایشگاهی و ثبت عنوان نمایشگاه بین‌المللی فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال در تقویم نمایشگاهی سال جاری کشور موجبات اطلاع رسانی در مجامع بین‌المللی فراهم و در نتیجه بهبود فضای کسب و کار و زمینه سازی حضور سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی میسر می‌شود.
 
در ادامه این نشست محمدرضا طلایی رئیس تشکل‌های خصوصی رسانه‌های دیجیتال با اشاره به نمایشگاه بین‌المللی تهران گفت: ستاد خبری این نمایشگاه از هفتم بهمن ماه سال جاری کار خود را آغاز کرده و 30 روز با هدف نقطه عطف همکاری دولت و بخش خصوصی 30 روز فعالیت خود را ادامه می‌دهد و واگذاری این نمایشگاه به بخش خصوصی جزء پتانسیل‌های بزرگ این دستاورد می‌باشد.
 
وی ادامه داد: دوره‌های گذشته این نمایشگاه در مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد ولی در هفتمین دوره کار خود که طی جلساتی که در اتاق بازرگانی برگزار شده با مجوز از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و فضای مجازی نمایشگاه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال به ثبت و امضا رسید.
 
به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران، محمد حسن انتظاری رئیس شورای عالی فضای مجازی با اشاره به هدف نهایی این نمایشگاه گفت: ایجاد هویتی ملی و اسلامی در فضای سایبری مهمترین ویژگی فضای مجازی بوده و بهره مندی از نیروهای انسانی و نخبگان کشور می‌تواند ما را جهانی کند.  
 
انتهای پیام/ 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار