برنامه بسیج سلامت نوروزی با حضور ۴ هزار و ۲۰۰ کار‌شناس به منظور بازید از اماکن تفریحی و عرضه مواد غذایی از اول اسفند آغاز و تا پانزدهم فروردین ماه ادامه خواهد داشت.

مهندس محسن فرهادی رئیس اداره بهداشت مواد غذایی و بهسازی اماکن در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با اعلام اینکه مانور بسیج سلامت نوروزی از یک اسفند آغاز و تا ۱۵ فروردین ماه ادامه خواهد داشت، گفت: این برنامه هر ساله با هدف ارتقاء و تامین سلامت و امنیت غذایی مسافران نوروزی اجرا می‌شود. 

وی ادامه داد: در راستای این برنامه بازرسان بهداشت محیط از مراکز تفریحی، پارک‌ها، رستوران‌ها، مراکز سیاحتی و زیارتی، استخر‌ها، مراکز فروش آجیل و خشکبار و شیرینی فروشی‌ها و هتل‌ها بازدید می‌کنند و مسائلی همچون آب معدنی، نوع مواد غذایی مورد استفاده را در این ۴۵ روز مورد بازدید قرار می‌دهند. 

فرهادی با بیان اینکه همچنین بازرسان به بازدید سرویس‌های بهداشتی بین راهی و رستوران‌ها هم می‌پردازند، عنوان کرد: امسال قرار است همکاران معاونت غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی در این بازدید‌ها مشارکت کنند. 

وی اظهار داشت: تیم‌های سیار روز یک اسفند ملبس به فرم سلامت محیط به صورت مانور در هر دانشگاه علوم پزشکی حاضر می‌شوند و در آن روز با بازدید از چند مرکزی که قبلا مشکل بهداشتی داشتند مانور بسیج نوروزی را آغاز می‌کنند. 

وی خاطر نشان کرد: برنامه بسیج نوروزی امسال متشکل از ۲ هزار تیم کار‌شناسی بهداشت محیط شامل ۴ هزار و ۲۰۰ نفر خواهد بود که در صورت اضافه شدن همکاران معاونت غذا و دارو و تعداد بازرسان بیشتر خواهد شد. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار