کیلو کیلو مدرک وجود دارد که عربستان سعودی به هر طریقی از تروریست‌ها حمایت کرده است و بدنه اصلی سازمان تروریستی "القاعده" در اختیار " بندر بن سلطان" و آمریکا است.

به گزارش خبرنگار  سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، "سیدهادی سیدافقهی" طی یادداشتی به برسی ورود تروریسم به منطقه و چگونگی گسترش آن پرداخت.

متن یادداشت به شرح زیر است

طرح تشکیلات نیروهای تروریستی معروف به "القاعده" از زمان اشغال افقانستان به بهانه مبارزه با اشغالگران شوروی سابق توسط آمریکا و رژیم صهیونیستی پی ریزی شد و عربستان سعودی دو پوشش مهم داد، یکی پوشش مالی و لوجستیکی و دیگری پوشش دینی و فتوایی-جهادی مبنی بر اینکه شوروی سابق کافر و کمونیست است و باید سرزمین افغانستان که توسط نیروهای کفر و شرک تستخیر شده نجات داد.

 آمریکا در این زمینه مهندسی کرده و سازمان القاعده را به رهبری "بن لادن" تاسیس کرد پس از آن القاعده با طالبان که آن ها نیز با طراحی پاکستان و عربستان سعودی و آمریکا پی ریزی شده و در افغانستان با هم هماهنگ شدند و در کنار خیل عظیمی مردم به خروج نیروهای شوروی سابق پرداختند.

 پس از جنگ افغانستان و حوادث مربوطه، جنگ عراق در سال 2003 میلادی در گرفت و "صدام" دیکتاتور سابق عراق سرنگون شد اما مردم مسلمان عراق مخالف اشغال کشورشان توسط نیروهای نظامی آمریکایی بودند و بهترین راه حل برای آمریکا این بود که نیروهایی را که درون افغانستان به نام عرب-افغان حضور داشتند را به به عراق منتقل کردند که جنگ فتنه سنی- شیعی را راه بیاندازند.

 هنگامی آمریکا به خواسته‌های خود رسید اعلام کرد که القاعده یک سازمان تروریستی است و این سازمان برای آمریکا تبدیل به یک شمشیر دو لبه شد، برخی از بدنه القاعده جدا شده و علیه آمریکا جنگیدند که تاکنون آمریکا مشغول به سرکوب آن‌ها است، اما بدنه اصلی القاعده در اختیار عربستان سعودی و " بندر بن سلطان" و آمریکا است.

این گروه با جنایات روز افزون خود در عراق به فعالیت خود ادامه می‌دهد از جمله اینکه کمر بند انفجاری به دور خود می‌بندند و در جمعیت‌های انبوه خود را منفجر کرده مردم را قطعه قطعه می‌کنند به اتهام اینکه شیعه کافر است، یکی از تفکرات وهابییون این است که هر کس تفکرات مارا قبول نکند کافر بوده و "واجل القتل" است !

با پایان کمرنگ شدن حوادث عراق جریان " نهرالبارز" و درگیری "سلفی‌ها" در اردوگاهی نزدیکی شهر "طرابلس" شمال لبنان صورت گرفت، یک عده از این‌ها را تحت عنوان " فتح الاسلام" به آنجا منتقل کردند که آشوب و کشتار شدیدی در گرفت که باعث تضعیف دولت لبنان و ناامنی و هرج و مرج شدند اما خوشبختانه ارتش لبنان پس از مدتی توانست این‌ها را مهار کند، بخشی از آن‌ها فرار کردن و به سوریه، لیبی و دیگر نقاط رفتند.

 با شروع سال 2011 میلادی تحولات سوریه شروع شد و از 83 کشور به سوریه یورش بردند و آمریکا در ابتدا یک بازی نظامی را در این کشور ایجاد کرد به نام "ارتش آزاد"، اما وقتی دیدند که توان مقابله با ارتش رسمس سوریه را ندارند، شروع به تسلیح کردن و آموزش این ارتش آزاد کردند.

 پس از گذشت 3 سال خوشبختانه حکومت "بشار اسد" سرنگون نشد، آنها سقف زمانی تعیین کرده بودند که اسد را ظرف 6 ماه سرنگون کنند اما حلا که از روز اول قدرتمندتر شده گروه‌های تروریستی و اروپایی ها احساس وحشت کردند.

 وحشت اروپا و آمریکا از این بابت است که اگر بحران سوریه از طریق گفتگوی سیاست حل شود سرنوشت گروه‌های تکفیری دست نشانده خود چه خواهد شد زیرا این تروریست‌ها با تابعیت‌های مختلف همگی شارژ هستند و با روحیه جنگنده خود قطعا ایجاد ناامنی خواهند کرد.

 از سویی دیگر تروریست‌ها نیز به وحشت افتادند زیرا اگر این بحران از طریق گفتمان و یا توافق کشورهای ایران روسیه عربستان اروپا و آمریکا حل شود کسی اجازه نخواهد داد این‌ها به کشورشان بازگردند، نکته‌ای که وجود دارد این است بین نیروهای تروریستی درگیری‌های شدیدی رخ داده و دست به قتل عام یکدیگر می‌زنند.

دلیل این درگیری‌ها این است که یکی از این نیروها می‌تواند جذب ارتش شده و به عنوان معارضین معتدل ادقام شوند بنابراین این گروه‌ها در تکاپو و نابودی یکدیگر هستند.

بنابراین بین گروه‌های "جبهه النصره" و "داعش" که زیر شاخه القاعده هستند جنگ صورت گرفته، از طرفی دیگر بین "داعش" و "جبهه السلامیه" که معروف به معارضین مسلح معتدل هستند( آمریکا معتقد است که تروریسم خوب و معتدل و تروریسم افراطی و بد داریم، دریغ از اینکه تروریسم خوب و بد ندارد و به کلی بد ارزیابی می‌شود) در گیری وجود دارد.

 پادشاه عربستان یک فرمان شاهانه مبنی بر اینکه هر سعودی که به سوریه رفته و در حال جنگ است اگر به عربستان بازگردد، 2 تا 20 سال زندانی خواهد شد!

 امروزه کیلو کیلو مدرک وجود دارد که عربستان سعودی به هر طریقی از تروریست‌ها حمایت کرده است به ویژه پس از انفجاراتی که در روسیه رخ داد "پوتین" رئیس‌جمهور این کشور فلش خود را به سمت عربستان برد و گفت؛ ما خاورمیانه را زیرو رو و عربستان را به عنوان کشور حامی تروریست در شورای امنیت محکوم می‌کنیم.

در حال حاضر عربستان دست پاچه شده و در تلاش است تا دامن خود را از تهمت حمایت از تروریست پاک کند.

انتهای پیام/
برچسب ها: jتروریست ، القاعده ، منطقه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار