وزیر خارجه آمریکا به مقام های چینی نسبت به اعلام هرگونه منطقه دفاعی ویژه بر فراز دریای چین جنوبی هشدار داده و این اقدام را یک ایده بد ارزیابی کرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، "جان‌کری" روز گذشته در جمع خبرنگاران تاکید کرد: ما خیلی روشن و واضح اعلام کردیم که هرگونه اقدام یک جانبه، اعلام نشده و غیر سازنده مثل اعلام منطقه دفاع هوایی بر فراز دریای جنوبی چین همه مردم منطقه را با چالش جدی روبرو خواهد کرد و در نتیجه ثبات منطقه را به خطر می اندازد.
 
بر اساس این گزارش وی تصریح کرد: این مساله اهمیت زیادی دارد که همه از ابزارهای مدیریت بحران استفاده کرده و از اتخاذ اقدامات یک جانبه برای پافشاری بر ادعاهای خود بر ضد کشوری دیگر در منطقه خودداری کنند.

جان کری روز گذشته در دیدار با وزیر خارجه چین در خصوص تصمیم سال گذشته پکن برای ایجاد منطقه دفاعی هوایی بر فراز دریای شرقی چین نیز رایزنی و تبادل نظر کرده است.
 
اقدام نوامبر گذشته وزارت دفاع چین در ایجاد منطقه دفاعی هوایی بر فراز دریای شرقی چین با مخالفت و انتقادات شدید کره جنوبی، ژاپن و آمریکا روبرو شده است و هواپیماهای این سه کشور بدون توجه به قوانین و مقررات چین به پرواز در این منطقه ادامه می‌دهند.

چین از کلیه هواپیماهای عبوری خواسته تا به قوانین جدید احترام گذاشته و از آن تبعیت کنند.
 
وزیر دفاع چین در این دیدار گزارش‌های منتشر شده در خصوص تصمیم پکن برای ایجاد یک منطقه دفاعی دیگر بر فراز دریای جنوبی چین را رد کرده است.

وزیر خارجه چین در این باره تاکید کرد: پکن برای برقراری امنیت و ثبات در آب‌های دریای شرقی و جنوبی چین از طریق مسالمت آمیز کاملا متعهد است ولی از آمریکا می‌خواهد در تنش‌های منطقه جانب هیچ کشوری را نگیرد.

وی خاطرنشان کرد: آمریکا باید به منافع حاکمیتی چین و واقعیت های تاریخی احترام بگذارد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار