وزیر خارجه آمریکا در پکن تاکید کرد که همکاری آمریکا و چین در جهت ادامه مذاکرات گروه پنج بعلاوه یک با ایران است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از گاردین، جان کری بعد از دیدار با  مقامات چینی دریک کنفرانس مطبوعاتی در هتل ماریوت پکن حاضر شد و به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

کری در بخشی از این کنفرانس خبری گفت: امروز درباره  هدف مشترک خود یعنی جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای نیز صحبت کردیم. همکاری نزدیک ما که توافق کردیم ادامه یابد،  در جهت کمک به استمرار مذاکرات گروه پنج بعلاوه یک است. حوزه های متعددی برای همکاری نزدیک دو کشور وجود دارد اما خیلی مهم است که حوزه هایی که در آن اختلاف نظر داریم ، مورد توجه قرار بگیرد و بتوانیم این اختلافات را مدیریت کنیم. با چنین خط مشی‌ای، بحث صریح و صادقانه درباره چالش های حقوق بشری ، نقش قانون و آزادی اطلاع رسانی در جوامع مدنی و چالشهای سایبری داشتیم.

وی درباره سوریه گفت: درباره مسئله سوریه نیز گفتگو کردیم.من بر اهمیت حمایت چین  در سازمان ملل از تلاش های شورای امنیت برای کمک به حل بزرگترین بحران انسانی جهان تاکید کردم.

کری در جواب سوال یک خبرنگار درباره سوریه نیز گفت: رئیس جمهور (اوباما)  همیشه گزینه ها را بررسی می کند.اینطور نیست که فقط یک بار به این مسئله بپردازد.اما باید بگویم  که بحران انسانی شدت یافته است و  اسد نیز  به اجرای  موثر  نتایج  کنفرانس ژنو  یک ( که هدف کنفرانس ژنو دو بوده است) تمایلی ندارد.طبق نتایج ژنو یک  ،دولت انتقالی باید تشکیل شود.بحران سوریه به جای کاهش افزایش یافته است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار