رئیس پلیس راهور ناجا از افتتاح سامانه نظارت همگانی بر تخلفات رانندگان از ابتدای اسفند ماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، سردار اسکندر مومنی در جمع خبرنگاران گفت: از ابتدای اسفند ماه سامانه نظارت همگانی بر تخلفات رانندگان وسایل حمل و نقل عمومی افتتاح می‌شود و از این پس مسافران در صورت رویت تخلفات رانندگان می‌توانند از طریق سامانه پیامکی پلیس را از تخلف مربوطه آگاه سازند و پلیس نیز بلافاصله به این تخلفات رسیدگی می‌کند.
 
این مقام مسئول پلیس راهور در ادامه اظهار داشت: در درجه اول  این سامانه به تخلفات وسایل حمل و نقل عمومی رسیدگی می‌کند.
 
*سهم دستگاه‌های مقصر در وقوع تصادفات
 
وی در ادامه افزود: سهم دستگاه های مقصر در وقوع تصادفات جاده‌ای با توجه به قانون جدید راهنمایی و رانندگی مشخص شد.

سردار مومنی افزود: سهم دستگاه‌ها از ابتدای سال 92 تاکنون هزار و 107 مورد سهم دستگاه‌ها در وقوع تصادفات احراز شده و پرونده آنها جهت رسیدگی برای دادگاه ارسال شده است.

رئیس پلیس راهور ناجا اذعان کرد: سهم دستگاه‌های مقصر در وقوع تصادفات جاده‌ای به ترتیب شهرداری‌ها، وزارت راه و شهرسازی، سازمان آب و فاضلاب و وزارت نیرو بوده است.

سردار مومنی بیان کرد: استا‌ن‌های فارس و خراسان رضوی به ترتیب در 10 ماهه نخست سال جاری بیشترین کشته ها را در وقوع تصادفات داشته‌اند.

**طرح ویژه کنترل وسایل نقلیه در نوروز

رئیس پلیس راهور ناجا به طرح ویژه نوروزی پلیس اشاره کرد و اظهار داشت: در نوروز کنترل ایمنی خودروهای سواری و حمل و نقل عمومی در اولویت پلیس است و در همین راستا نیز به پایانه‌ها و شرکت های مسافری نیز تذکرات لازم داده خواهد شد. در این طرح نیز صلاحیت راننده می‌بایست جهت رانندگی احراز شود.

این مقام مسئول پلیس راهور گفت: برای سال 93 پلیس گام بلندی در جهت کاهش تصادفات و کشته‌ها برمی‌دارد و امیدواریم طی سال‌های آینده شاهد کاهش 30 تا 40 درصدی کشته‌ها باشیم.

**ابطال بالغ بر 6 هزار گواهی نامه

سردار اسکندر مومنی افزود: از ابتدای سال 6 هزار و 386 راننده که نمره منفی‌شان از مرز 30 عبور کرده اخذ و ابطال شده است.

وی بیان کرد: در صورتی که تست مصرف الکل رانندگان مثبت بوده رانندگان 6 ماه از رانندگی محروم و گواهی نامه آنان نیز به مدت 6 ماه ابطال و 200 هزار تومان نیز جریمه خواهند شد و پرونده‌ای در این خصوص برای این دسته از رانندگان تشکیل و جهت رسیدگی به دادگاه ارسال خواهد شد.

رئیس پلیس راهور ناجا در خصوص شماره گذاری خودروها اظهار داشت: در صورتی که خودرویی پس از تولید تایید استاندارد و محیط زیست را اخذ نماید خودرو نیز شماره گذاری می‌شود.

**اجرای طرح زوج و فرد در محور چالوس در هاله‌ای از ابهام

سردار اسکندر مومنی بیان کرد: پلیس از محدودیت هیچگاه استقبال نخواهد کرد ولی گاها به لحاظ افزایش سفرها به اجبار مجبوریم محدودیت‌هایی را اعمال کنیم و درخصوص محور چالوس نیز در مرحله آخر که توان کنترل ترافیک را نداشته باشیم طرح زوج و فرد را در این محور اجرا می‌کنیم.

انتهای‌پیام/
برچسب ها: افتتاح ، نظارت ، تصادف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار