مدیرعامل مؤسسه خدمات مشاوره ای، جوانان و پژوهش‌های اجتماعی آستان قدس رضوی گفت: در مقوله کادرسازی تلاش می‌کنیم تا نخبگان جوان را در قالب برنامه‌ها و بر اساس شاخص‌ها جذب نماییم.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد، رضا خوراکیان افزود: کارد سازی مقوله است که همواره مورد تاکید حضرت آیت الله طبسی ، تولیت معظم آستان قدس رضوی بوده و ما نیز تلاش‌هایمان را در سال آینده با قوتی بیشتر برای تحقق آن ادامه خواهیم داد.

وی ادامه داد: کادر از نظر مؤسسه فردی است که حداقل دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد بوده و بتواند در یکی از حوزه‌های تخصصی ایفای نقش نماید. همچنین باید مهارت‌های مدیریتی قابل قبولی را دارا و سابقه مدیریت پروژه‌ای ملی را در کارنامه خود داشته و ارتباطاتش ملی و فرا ملی باشد.

خوراکیان درباره چگونگی جذب نخبگان درمؤسسه خدمات مشاوره ای، جوانان و پژوهش‌های اجتماعی آستان قدس رضوی تصریح کرد: مؤسسه فراخوانی برای گزینش و جذب ندارد بلکه گزینش نخبگان در فرآیند برنامه‌ها صورت می‌پذیرد. کادرسازی را اگر هرمی در نظر بگیریم که راس آن هرم کادرسازی و قاعده آن برنامه‌های عمومی باشد، در آن فرد مرحله به مرحله در قالب برنامه‌های نظام‌مند ارتقا، رشد یافته و تدریجا به راس هرم نزدیک می‌شود.

وی افزود: افراد ابتدا در جلسات عمومی شرکت و با مشارکت در فعالیت‌ها به جلسات خصوصی‌تر با غنای بالاتر فرهنگی راه یافته، سپس با گذراندن دوره‌های تخصصی، آزمون‌ها و انجام پروژه‌های تحقیقاتی، برترین‌های شناخته می‌شوند.

مدیرعامل مؤسسه مشاوره، جوانان و پژوهش‌های اجتماعی آستان قدس رضوی خاطر نشان کرد: هم‌اکنون در حوزه پژوهشی مؤسسه فهرستی از حدود30 پژوهشگر برتر که همگی متدین و دلبسته به انقلاب بوده و دارای مدارک تحصیلی کارشناسی‌ارشد و دکتری و توانایی بالای علمی هستند را در اختیار داشته که در قالب برنامه‌های آموزشی و فرهنگی تحت پوشش هستند.

وی ابراز داشت: در حوزه مشاوره نیز تلاش بر این است که افرادی با تحصیلات بالای آکادمیک و بهره‌مندی و شناخت کافی از معارف اهل بیت(ع) جذب و مورد استفاده قرار گیرد.

خوراکیان ضمن تاکید بر اینکه «در شرایط فعلی تنها مدارک کارشناسی ارشد و دکتری را جهت کادرسازی در نظر می‌گیریم» عنوان کرد: اشخاص با استعداد در قالب برنامه‌ها شناسایی و بر اساس شاخص‌ها جذب و نظام ارتقا و پالایش را پیوسته طی می‌کنند تا در نهایت به تناسب کردار و کیفیت ارائه خدمات خود به حلقه کانونی مؤسسه نزدیک می‌شوند./ش ک

برچسب ها: جذب ، نخبگان ، جوان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.