وزیر ورزش و جوانان در حاشیه مراسم ضیافت خداحافظی با خولیو ولاسکو در هتل المپیک تهران گفت: برنامه وزارت ورزش و جوانان استفاده بیشتر از توانمندی داخلی مربیان ایران است.

به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران وبه نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت ورزش و جوانان، مراسم ضیافت خداحافظی خولیو ولاسکو سرمربی تیم ملی والیبال ایران با حضور گودرزی وزیر ورزش و جوانان، سجادی معاون توسعه ورزش حرفه ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان، شهنازی دبیرکل کمیته ملی المپیک، مسئولان فدراسیون والیبال و بازیکنان تیم ملی والیبال در هتل المپیک برگزار شد.

وزیر ورزش و جوانان در باره قطع همکاری با خولیو ولاسکو گفت: ولاسکو به جهت درخواستی که از سوی رییس جمهوری کشور آرژانتین داشت، علی رغم میلش باید ایران را ترک کند و به تیم ملی والیبال آرژانتین ملحق شود.
 
وی با بیان اینکه در سه سال گذشته ولاسکو کمک شایانی به تیم ملی و والیبال ایران کرد، تصریح کرد: البته این توانایی در والیبال ایران از قبل هم وجود داشت و حرکت رو به رشد آن از سال ها قبل شروع شده بود، اما حضور ولاسکو این حرکت را فزاینده کرد و خوشبختانه نتایج خوبی در این مدت به دست آمد.

 وزیر ورزش و جوانان با ابراز امیدواری به آینده تصریح کرد: امیداوارم جایگزین ولاسکو در تیم ملی والیبال نیز بتواند راه این مربی را طی کند. البته جا دارد در اینجا از کسانی که در این مدت برای توفیق تیم ملی والیبال ایران تلاش کردند شامل مسئولان فدراسیون، بازیکنان و کادر فنی این تیم تشکر و قدردانی کنم. امیدوارم ولاسکو در آرژانتین هم به داورزنی کمک کند تا مسیری که والیبال ایران با او شروع کرد را تداوم بخشد. برای ولاسکو آرزوی موفقیت می کنم و امیدوارم همان طور که ایران در والیبال پیشرفت کرد، آرژانتین هم ارتقا پیدا کند.
 
خولیو ولاسکو نیز در این مراسم با ابراز تأسف از خداحافظی با تیم ملی والیبال ایران گفت: از خداحافظی امشب غمگینم، داورزنی تمام تلاشش را کرد که من تصمیم‌ را عوض کنم و نروم اما این یک تصمیم حرفه‌ای نبود. من در روزهای حضورم در ایران دریافتم که مردم این کشور عشق به میهن دارند به همین دلیل من را درک می‌کنند.
 
ولاسکو با اشاره به زمان حضور خود در ایران یادآور شد: زمانی که ایران را انتخاب کردم دلایل محکمی داشتم که یکی از‌ آنها نگاه حرفه‌ای بود؛ در آن ایام دوستانی داشتم که در ایران کار کرده بودند و آنها به من گفتند اینجا یک نیروی بالقوه وجود دارد که می‌توان آن را رشد داد.
 
سرمربی سابق تیم ملی والیبال بازیکنان و شرایط مطلوب ایران را از جمله عواملی دانست که باعث حضورش در ایران شد: دلیل دیگری که من در ایران حضور یافتم این بود که دوست داشتم شرایط دیگری را تجربه کنم و انتخابم فقط براساس گفته‌ها نباشد زیرا گفته‌ها با واقعیت متفاوت بود.سرمربی تیم ملی والیبال ایران ضمن ابراز خرسندی از رفتار ایرانی‌ها در طول مدت حضورش در کشورمان اظهار داشت: تک‌تک افرادی که با من برخورد داشتند مهربان بودند.
 
ولاسکو در پایان سخنان خود با بیان اینکه ایران قابلیت دارد در جایگاه نخست جهان بایستد خاطرنشان کرد: ما نباید خودمان را محدود کنیم، اگر به فکر تغییر باشیم می‌توانیم به آنچه می‌اندیشیم برسیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار