مدیر کل پزشکی قانونی استان مازندران گفت در ده ماهه نخست امسال تعداد 52 نفر به علت استفاده از قرص برنج جان خود را ازدست دادند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 15 درصد کاهش داشت.

عباسی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری افزود قرص برنج یا همان فسفید آلومینیوم از سمی ترین آفات شیمیایی است که با وجود ممنوعیت واردات ، خرید و فروش ، توسط کشاورزان برای مقابله با آفت برنج استفاده می شود. علائم استفاده از قرص برنج که هیچ پادزهر مشخصی هم ندارد بعد از 10 تا 15 دقیقه نمایان می شود و ممکن است 6 ساعت پس از مصرف آن ، مرگ اتفاق بیافتد. بر اساس آمار این اداره کل از مجموع 52 نفری که در چهار ماه نخست جان خود را از دست دادند 29مرد و ما بقی زن بودند .

به گفته وی شهرستان های ساری با 14،آمل و بابل هر کدام با 9 نفر بیشترین آمار فوتی ناشی از مصرف قرص برنج را در استان داشتند .

مدیر کل پزشکی قانونی استان مازندران گفت از تعداد 52 نفر فوتی های ناشی از قرص برنج 32 نفر متاهل و ما بقی مجرد می باشد.سنین 21 الی 30 سال با تعداد 21 نفر و31 الی 40 سال با 12 نفر بیشترین آمار را به خود اختصاص دادند.

دکتر عباسی تصریح کرد اردیبهشت و دی ماه هر کدام با 9 نفر و شهریور و مهر هر کدام با 7 نفر بیشترین ماه هایی بود که در آن خودکشی با قرص برنج اتفاق افتاد.

در پایان یادآور میشود مرگ های ناشی از قرص برنج رو به افزایش است و اعمال محدودیت های جدی تردر دسترسی افراد به این ماده مهلک و نیزبرخورد با توزیع کنندگان آن و بالابردن آگاهی کسانی که به قصد تهدید خانواده ها ، جان خود را به خطر می اندازند مورد تاکید میباشد./ش ک



برچسب ها: کاهش ، فوتی ، امسال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.