فعالان انگلیسی تاکید دارند نژادپرستی در داخل پلیس این کشور نهادینه شده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی،  فعالان انگلیسی تاکید دارند نژادپرستی در داخل پلیس انگلیس نهادینه شده است. 

در سال‌های اخیر انتقادهای زیادی درباره عملکرد پلیس انگلیس مطرح شده است. یکی از گروههای مدنی معروف فعال در انگلیس خواستار تحریم پلیس این کشور شده است تااینکه پلیس برای پایان دادن به نژادپرستی نهادینه شده در داخل پلیس انگلیس اقدام کند. شماری از گروه‌های مشابه از این طرح حمایت کرده اند. روابط سیاهپوستان انگلیسی با پلیس این کشور بویژه در شهر لندن به پایین ترین سطح تنزل پیدا کرده است. پلیس انگلیس بار دیگر به برخورد نژادپرستانه با جوانان سیاهپوست در این کشور متهم شده است. پس از آنکه در سال 1993 یک جوان سیاهپوست به نام "استیون لارنس" به دست پلیس انگلیس کشته شد، مقامات پلیس قول دادند برای پاکسازی این نیروی امنیتی از نژادپرستی اقدام کنند اما فعالان انگلیسی می گویند این وعده نقض شده و در طول سال‌ها این مشکل شدیدتر شده است. 

"لی جاسپر" از فعالان ضدنژادپرستی در انگلیس در این خصوص گفت:« نژادپرستی نهادینه شده در 6 سال گذشته به صورت فزاینده ای در انگلیس افزایش یافته است. بازرسی های بدنی از سیاهپوستان در انگلیس به صورت فزاینده ای رشد صعودی داشته است. بازداشت و زندانی کردن سیاهپوستان و یا استفاده از سلاح‌های بیهوش کننده علیه سیاهپوستان نیز افزایش یافته است.»

بررسی‌ها نشان می دهد احتمال بازداشت سیاهپوستان و برخورد تبعیض آمیز با آنها در دستگاه قضائی انگلیس در مقایسه با سفیدپوستان، 28 برابر است. مقامات پلیس لندن یا اسکاتلندیارد اذعان دارند در گذشته اشتباه‌هایی دربرخورد با سیاهپوستان این کشور بروز کرده است و تاکید دارند می کوشند با اجرای سیاست‌هایی این مشکلات را در همان گذشته تمام شده تلقی کنند. سیاست رسمی پلیس انگلیس این است که نباید علیه هیچکس به علت رنگ پوست ، دین ، یا طبقه اجتماعی تبعیض رواداشته شود.

لی جاسپر گفت:« وقتی اتفاق نظری درباره علائم بیماری وجود نداشته باشد نمی توان به مذاکره برای حل مشکل و بیماری پرداخت. درحال حاضر مقامات دولتی و شهرداری لندن می گویند نژادپرستی ریشه مشکل نیست. بنابراین، راه حل‌های آن‌ها نیز برای حل این مسئله، صوری و ظاهری است و نمی تواند نتیجه ای به همراه داشته باشد.»

فعالان انگلیسی می گویند تازمانیکه پلیس انگلیس به کاستی‌های خودش اذعان نکند و برای تغییر اوضاع گام برندارد، رفتارهای نژادپرستانه همچنان ادامه خواهد داشت و افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار