بنیاد ملی علوم آمریکا در تحقیقی بی سابقه که نتایج آن روز جمعه انتشار یافت، اعلام کرد یک چهارم مردم آمریکا نمی دانند زمین به دور خورشید می گردد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،بر اساس یک نظر سنجی از 2200 نفر، فقط 74 درصد از پرسش شوندگان می دانستند که زمین به دور خورشید
می گردد.
از نه سوال درباره دانش ابتدایی درخصوص فیزیک و زیست شناسی میانگین پاسخ های درست فقط شش و نیم بود.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از شیکاگو ، به رغم این نتایج پیش پا افتاده درباره دانش علمی آمریکایی های شرکت کننده در این نظر سنجی، بیش از نود درصد آنها اعلام کردند به اکتشافات پزشکی جدید «بسیار علاقمند هستند» یا «به طور متوسط علاقمند هستند».
با وجود این به نظر می رسد درباره « تحصیل غیر رسمی علوم» آمریکایی ها در جایگاه خوبی قرار دارند به طوری که نزدیک به 60 درصد از آمریکایی ها از یک باغ وحش، آکواریوم، موزه تاریخ طبیعی یا علوم و فناوری دیدن کرده اند.
از طرف دیگر نزدیک به 90 درصد شرکت کنندگان در این تحقیق فکر می کنند منافع علوم از هر نوع خطر بالقوه آن بالاتر است و سرانجام یک سوم پرسش شوندگان معتقدند علوم و فناوری باید از منابع مالی بیشتری برخوردار باشد.
جان بسلی، استادیار روابط عمومی دانشگاه ایالتی میشیگان که نتایج این نظرسنجی را تجزیه و تحلیل کرده است، خاطر نشان کرد: بر اساس این تحقیق بیش از 90 درصد آمریکایی ها معتقدند دانشمندان به حل مسائل دشوار کمک می کنند و آنها برای آسایش بشریت کار می کنند.
منبع: واحد مرکزی خبر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.