دبیر کل سازمان ملل روز جمعه اقدام سریع جامعه بین الملل را در قبال بحران آفریقای مرکزی خواستار شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری فرانسه؛ بان کی-مون، دبیر کل سازمان ملل متحد هشدار داد جامعه بین الملل باید برای جلوگیری از وقوع جنایات جدید و پاک سازی قومی در جمهوری آفریقای مرکزی هر چه سریعتر وارد عمل شود.
وی که در برابر اعضای شورای امنیت سخن می گفت، تاکید کرد:  ابرهای سیاهی از جنایات گسترده و پاک سازی قومی بر آسمان آفریقای مرکزی سایه افکنده است. 
بان کی-مون اظهار داشت هر آن چه در توان دارد به کار خواهد بست تا از ادامه سفاکی ها و تقسیم کشور جلوگیری شود.
بان کی-مون در حالی توصیه های خود را برای پایان دادن به این بحران تقدیم شورای امنیت می کند که این شورا روز سه شنبه آینده بار دیگر به بررسی بحران آفریقای مرکزی خواهد پرداخت.
دبیر کل سازمان ملل از دور باطل انتقام گیری و مقابله به مثل میان مسیحیان و مسلمانان ابراز نگرانی کرده و از فرار گسترده مسلمانان از بیم به خطر افتادن جانشان خبر داد.
به گفته وی، در صورتی که بحران کنونی در این کشور پایان نیابد، بیم آن می رود که کشور تا چند دهه بی ثبات باقی بماند.
بان کی-مون اقدام سریع و مصمم جامعه جهانی را در قبال مسئله آفریقای مرکزی خواستار شد تا اواضع این کشور وخیم تر نشود.
وی با اشاره به حضور نیروهای فرانسوی، اتحادیه اروپا و اتحادیه آفریقا در جمهوری آفریقای مرکزی، بر لزوم هماهنگی بیشتر سازمان ملل، اتحادیه اروپا و اتحادیه آفریقا تاکید کرد.
بان کی-مون، دبیر کل سازمان ملل این سخنان را در حضور کاترین استون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و طی نشستی در شورای امنیت ایراد کرد که به بررسی همکاری های این سازمان با اتحادیه اروپا اختصاص داشت.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار