اشتون با اشاره به این که توجه ها به اجلاس هفته آینده در وین با ایران جلب شده است گفت: به همراه کشورهای پنچ به علاوه یک با ایران در حال مذاکره برای پیدا کردن راه حل در موضوع هسته‌ای هستیم.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری فرانسه؛" کاترین اشتون" مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا جمعه اعلام کرد این اتحادیه قصد دارد هزار نظامی در جمهوری آفریقای مرکزی مستقر کند.

وی همچنین با اشاره به سه میلیون پناهنده سوری درکشورهای همسایه گفت: خطر برای کشورهای اردن و لبنان در حال افزایش و همچنین لزوم حفظ تمامیت ارضی عراق مطرح است. 

کاترین اشتون تعداد شهروندان سوری نیازمند کمک را 9 میلیون و 300 هزار نفر خواند و گفت: نیمی از آنها کودک هستند و جامعه بین المللی دارد به مرز نهایی تعهد کمک های خود می‌رسد. 

وی افزود: درگیری فجیع در سوریه همچنان ادامه دارد و مذاکرات ژنو نخستین قدم کلیدی برای ایجاد اعتماد و رفع گرفتاری مردم سوریه است. 

نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجه و سیاست‌های امنیتی در ادامه با اشاره به این که رسیدن به اهداف اجلاس اطلاعیه ژنو مشکل خواهد بود، گفت: حتی پیشرفت‌های کوچک در ایجاد اعتماد باعث می‌شود راحت‌تر کمک‌های انسانی به مردم نیازمند در سوریه برسد. 

کاترین اشتون با اشاره به نشست بشردوستانه سازمان ملل که توسط کویت برگزار شد گفت: اتحادیه اروپا در این نشست متعهد شد  550 میلیون یورو برای کمک به مردم سوریه اختصاص دهد که مجموع کمک اتحادیه را به دو میلیارد و ششصد میلیون یورو می‌رساند. 

وی در ادامه گفت: با وجود این کمک ها فقط یک سوم درخواست بی سابقه 6/5 میلیارد یورویی سازمان ملل متحد تامین شده است و این نشان می دهد که این درگیری باید هر چه زودتر پایان یابد چون اهدا کنندگان دارند به مرزهای کمک خود می رسند. 

نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجه و سیاست های امنیتی با ابراز نگرانی از تاخیر در انتقال سلاح های شیمیایی سوریه به خارج از خاک این کشور گفت: اتحادیه اروپا و اعضایش از تلاش های دبیرکل سازمان ملل حمایت می کنند و به سازمان خلع سلاح شیمیایی 17 میلیون یورو در اشکال وسایل نقلیه، تصاویر ماهواره ای و کمک به صندوق اعتماد، کمک کردند. 

موضوع گفتگوهای هسته ای پنج بعلاوه یک با جمهوری اسلامی ایران نیز بخش دیگری از سخنان مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این نشست بود. 

اشتون با اشاره به این که توجه ها به اجلاس هفته آینده در وین با ایران جلب شده است گفت: به همراه کشورهای پنچ به علاوه یک با ایران در حال مذاکره برای پیدا کردن راه حل در موضوع هسته ای هستیم. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار