معاون وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا مدعی شد که با طرف روسی برای اجرای بندهای توافقنامه ژنو 1 به توافق رسیده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران "وندی شرمن" معاون وزیر امور خارجه آمریکا در گفتگو با شبکه العربیه مدعی شد،با روسیه بر سر اجرای شرایط ژنو 1 به توافق رسیدیم.

وزير خارجه آمريکا گفت: از جمله اهداف مذاکرات ژنو دو تشکيل يک دولت انتقالی با اختيارات کامل است که هر دو طرف در آن شرکت داشته باشند. 

وی افزود: چهل سازمان و کشور طی چند هفته گذشته تاکنون در مونتروی سوئيس بر اين مساله تاکيد کرده اند که هدف از اين مذاکرات انتقال قدرت است و از جمله کساني که اين مساله را پذيرفته است سرگئي لاوروف وزير خارجه روسيه است.خود لاوروف بر اهميت تشکيل هيئت انتقال قدرت با اختيارات کامل تاکيد کرد و تنها طرفي که با اين مساله مخالفت کرده است نظام سوريه بوده است. اميدوارم نظام سوريه همچون ائتلاف ملي مخالفان با جديت بيشتري به اين مذاکرات بنگرد.

شرمن ادعا کرد: "مذاکرات ژنو دو هنوز شکست نخورده است" اما بايد پذيرفت که اين مذاکرات شرائط سختي را تجربه مي کند. ما درک مي کنيم که اين فرايند داراي فراز و نشيب است و اين مساله ای طبيعي است. در سايه جنگی که ما تلاش می‌کنيم به آن پايان دهيم اين مذاکرات دشوار خواهد بود و لحظات سختي در مسير مذاکرات وجود خواهد داشت با اين حال ما منتظر تحقق نتايج هستيم.

وی در ادامه مدعی شد، نظام سوریه باید با جدیت به مذاکرات نگاه کرده و نقش سازنده ای را ایفا کند.

در همین حال برخی مقامات آمریکایی مدعی هیات سوریه را متهم به فریب کاری در روند مذاکرات کردند و از مسکو خواستند تا فشار بیشتری را بر دمشق وارد کند.

انتهای پیام/
برچسب ها: شرمن ، آمریکا ، روسیه ، سوریه ، ژنو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۷ ۲۶ بهمن ۱۳۹۲
مرگ بر امريكاي دغل كار
-
ناشناس
۰۹:۴۰ ۲۶ بهمن ۱۳۹۲
مرگ بر آمریکا
آخرین اخبار