معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با اشاره به افزایش اثربخشی و کارایی شبکه معابر به عنوان یکی از رویکردهای اصلی برنامه 5 ساله دوم شهرداری تهران در حوزه فعالیت های عمرانی، گفت: گاهی اوقات با اعمال مداخلات محدود و کم هزینه، راندمان شبکه معابر به میزان قابل ملاحظه ای افزایش می یابد ، به عنوان مثال در مدخل های ورودی و خروجی بزرگراه ها معمولا شاهد ترافیک سنگین هستیم که در برخی موارد با اقدامات کوچکی نظیر احداث یک رمپ یا لوپ می توان آن را کاهش داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران از معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، دکتر سید مازیار حسینی با بیان اینکه برخی از مشکلات ترافیکی فعلی شبکه معابر به پروژه هایی که در گذشته احداث شده، مرتبط است، خاطرنشان کرد: به عنوان مثال با افزایش تقاضای سفر در بزرگراه امام علی (ع)، ترافیک سنگینی در این بزرگراه در محدوده بالاتر از تقاطع مسیل باختر که سال ها پیش احداث شده است، وجود دارد.
 
وی افزود: بر اساس نتایج بررسی های کارشناسی، احداث یک لوپ برای دسترسی جنوب به شرق، به کاهش ترافیک این محدوده منجر می شود. لوپ مذکور در زمان احداث این قطعه از بزرگراه امام علی (ع) در دهه های گذشته احداث نشده است و اکنون با بهره برداری از ادامه بزرگراه و افزایش تقاضای سفر، این امر مشکلات ترافیکی به دنبال داشته است.
 
وی با اعلام تکمیل طراحی این لوپ توسط سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران، یادآور شد که سازمان مهندسی و عمران شهر تهران نیز پیگیر اجرای این پروژه کوچک اما تاثیرگذار است.
 
دکتر حسینی در ادامه به ذکر مثال دیگری در خصوص نحوه افزایش کارایی شبکه معابر پرداخت و گفت: در حال حاضر پس از خروج از تونل نیایش در مسیر شرق به غرب، اتصالی با بزرگراه شهید چمران و خیابان سئول وجود ندارد. فقدان این اتصال به دلیل وجود معارضات ملکی است که تملک آنها با مشکلات حقوقی و اسنادی مواجه بوده و در زمان احداث تقاطع بزرگراه های شهید چمران و نیایش، این قطعه به همین شکل رها شده بود.
 
وی با اشاره به افزایش تقاضای سفر در بزرگراه نیایش با بهره برداری از تونل نیایش و بزرگراه طبقاتی صدر، گفت: به دنبال این مساله، ترافیک ناشی از فقدان اتصال بزرگراه های نیایش و شهید چمران، مشکلاتی ایجاد کرده که برای رفع آنها احداث رمپی از روی لوپ موجود در دستور کار قرار گرفته است تا با لحاظ امکانات و شرایط موجود، وضعیت ترافیک این منطقه بهبود یافته و کارایی شبکه معابر افزایش یابد.
 
به گفته معاون شهردار تهران، اتصال مسیر جنوب به شمال بزرگراه شهید صیاد شیرازی به مسیر غرب به شرق بزرگراه شهید زین الدین از طریق احداث یک راستگرد، یکی از همین مداخلات موثر اما کم حجم عمرانی است که چندی پیش اجرا شد و شهروندان از آثار ترافیکی مثبت آن برخوردار شده اند.

انتهای‌پیام/
برچسب ها: شهردار ، بزرگراه ، احداث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار