الرای اليوم نوشت: فرمانده نيروهای ويژه آمريکا که در ترور "اسامه بن لادن" شرکت داشتند، دو هفته پس از اين ترور به نيروهای خود دستور داد تا همه تصاوير مربوط به جسد "بن لادن" را از بين ببرند يا اينکه آن را به فرماندهی نيروهای آمريکا تحويل دهند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه رای اليوم چاپ لندن در شماره امروز خود در گزارشي از واشنگتن با پرده برداشتن جزئياتي از مرگ بن لادن سرکرده سازمان القاعده نوشت: بر اساس اسنادی که اخيرا فاش شده است، فرمانده نيروهاي ويژه 
آمريکايي که يکي از يگان هاي زير مجموعه آن، در عمليات ترور اسامه بن لادن رئيس سازمان القاعده، در پاکستان مشارکت داشته است، دو هفته پس از اين ترور به نيروهاي تحت امر خود دستور داد تا همه تصاوير مربوط به جسد بن لادن را از بين ببرند يا اينکه آن را به فرماندهي نيروهای آمريکا تحويل دهند. 
         
بر پايه اين گزارش، بر اساس ايميلی که در سيزدهم مي سال 2011 منتشر شده،  دريادار "ويليام مک راون"، فرمانده ارشد عمليات ويژه آمريکا به تمامی افسران هماهنگ کننده دستور داده تصاوير باقی مانده از جسد "اسامه بن لادن"، رهبر سابق القاعده را  نابود کنند يا به سرويس اطلاعاتی امنيتی آمريکا(سيا) تحويل دهند. 

وی در اين ايميل خود در همان سال خطاب به افسران ارتش گفته بود:"يک امر مهم که من می خواهم بر آن تاکيد کنم اين است که تصاوير برجای مانده از اسامه بن لادن، يا بايد نابود شود يا به سيا تحويل داده شود. اگر شما هنوز آن‌ها را داريد، بلافاصله نابودشان کنيد".

تام ويتون، گفت: "مک راون، در ايميل خود از افسران مطلع خواسته که سريعا اين تصاوير را از بين ببرد؛ اقدامي که اساسا، نقض اجراي قانون و حق مردم آمريکا در دانستن رويدادها و رخدادها محسوب مي‌شود. دولت باراک اوباما، رئيس جمهوري آمريکا تلاش کرده تا اين رسوايي را بپوشاند. ما خواستار تحقيقات بعدي براي اين مساله هستيم".

از سوي ديگر، سخنگوي مک راون در مصاحبه با شبکه سي ان ان، از صحبت درباره اينکه آيا عملا تصويري امحا شده است؟ خودداري کرد . اين در حالي است که ژنرال بازنشسته جميز مارکس که تحليلگر مسائل نظامي سي ان ان است، در اين زمينه گفت: در صورت صدور دستوراتي براي از بين بردن تصاوير بن لادن، به احتمال زياد اين امر به رغبت مسئولان نظامي براي حفظ محرمانه بودن عمليات و شرايط آن بر مي گردد. مضافا بر اينکه، باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا در گذشته با انتشار تصاوير بشدت مخالفت و از احتمال سوء استفاده از آن براي همدردی با القاعده ابراز نگراني کرد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار